La Vita è Bella

Titanic fikk meg til å gråte. Prinsesse på Prøve 2 fikk meg til å gråte. La vita è bella fikk meg til å hylgrine.

sjff_03_img0954

Jeg skal ikke bruke dette innlegget til å overtale dere om hvorfor denne filmen er så bra. Jeg vil heller anbefale dere å sette dere ned med noen dere virkelig er glade i, eller alene for all del – og se denne filmen. Hvis dere ser traileren under,  hvis dere ser Roberto Benigni`s fantastiske reaksjon da han vant  Oscar for beste mannlige skuespiller for denne filmen (må sees btw) og hvis dere virkelig vil se en kvalitetsfilm – se denne.

Filmen er Italiensk – og vant bla. Oscar for beste utenlandske film.

Selvom man ikke skjønner en dritt av hva de sier, skjønner man at dette er en sabla god film!

Har dere sett den, eller kommer dere til å se den? Jeg låner den gjerne ut!

Atle s.

26 kommentar to “La Vita è Bella”

  1. Marte Says:

    Det er en nyyydelig film! =D Den som ikkje får tårer i øynene av denne må være laget av stål!

  2. Silje Says:

    ELSKER Roberto Benigni!! Herligere personlighet tror jeg ikke finnes! Så du ham på Graham Northon-show? 😀 Men skal absolutt se denne filmen! Takk for anbefaling!

  3. Kari Says:

    Denne filmen er fantastisk! Jeg elsker den, praktisk talt ELSKER den! 😀

  4. Randy Says:

    Den verkar jättebra! =)

  5. Maria Says:

    Denne filmen skal bli sett, det er vertfall helt klart!:D

    sv: Tusen takk 😀

  6. ashilda Says:

    Herregud! Det er en eneste filmen jeg har begynt å gråte av, den er så utrolig sterk! Utrolig bra film:)

  7. Mariell Says:

    Mhm! 😦

    Prinsesse på prøve 2 er no ikkje trist, er den? 🙂

  8. karoline Says:

    sv: jotakk 8)

  9. Kristin Synnøve Says:

    Det er en helt nydelig film. Kan ikke huske å ha sett en annen film som utstråler en slik varme, som denne, selv om handlingen er dramatisk og tragisk. Ingen som kan tvile på farens kjærlighet til sønnen! Denne flimen er helt på høyde med f.eks Cinema Paradiso.

  10. Røyndom Says:

    Men da kan du få være med som teltoppsetter neste gang!

  11. Katrin Says:

    sv; takk det samme ! 🙂

  12. ida Says:

    SV: ja, forferdelig 😦

  13. JULIE AIDA Says:

    sant det, flott at det finnes så mange forskjellige typer av det. åh verden er flott noen ganger.

  14. OLESSIA Says:

    titanic is best 😀

  15. tonje marie Says:

    SV: Fant en 😀

    Åh, den filmen er så herlig! 😀

  16. Emil Says:

    Ja, jag vet! Soundtracket är otroligt bra!!! 😀

  17. Elise Says:

    Å så kjekt, jeg hater å pakke 😀 Da blir det flere råbra videoblogger? 😀

  18. Hannah Says:

    Atle, jeg er helt enig med deg! Robert Benigni er en fantastisk skuespiller og ikke minst regissør! Jeg kan faktisk si jeg elsker filmen, og den setter tragedien som 2vk var, i et annet perspektiv. Man ser ikke bare døde barn og voksne overalt, men faktisk hvordan det kan tenkes at konsentrasjonsleirfangene hadde det. Helt fantastisk!
    – Forresten, hvis du liker slike type filmer tror jeg du kommer til å elske Mysterious Skin (vet ikke om jeg fortalte deg om den..?) Den tar også opp et vanskelig tema (som også er tabubelagt) så kan fortelle deg mer om den senere 🙂 hehe, og ja, du trenger lommetørkler til den også!

  19. Hannah Says:

    ooops ops!

    Bare så det er sagt, mener jg ikke at konsentrasjonsleirfangene hadde det helt fantastisk xD så det først nå, at det kunne tas feil.. meeen filmen er helt fantastisk ;D

  20. katrinekatrine Says:

    Det er min yndlingsfilm 🙂

  21. Purply Says:

    Den så jeg på skolen i fjor, faktisk. Syntes den var så fin! 😀

  22. thea Says:

    har sett den og elsker den!

  23. Maria Says:

    Hm. Den må jeg nesten se 😀

  24. J.P Says:

    Dette er en av tidenes beste filmer! Uten tvil. Dette er en film som rører noe ved de fleste mennesker vil jeg tro. Anbefales på det sterkeste til de som ikke har sett den! J.P.

  25. isabella Says:

    cool blogg

  26. Emilie hb Says:

    Jeg har sett den med klassen (: Den er kjempe fin !

Legg igjen en kommentar