Hva slags «facebooker» er du?

1. Husk spørsmålsrunden nedenfor
2. Husk forrige episode av Atle, Karina, Anna & Henrik nedenfor

facebook_logo

På facebook finner vi mange forskjellige typer. Og det er disse typene som gjør facebook til det det er i dag. Men jeg må si at jeg kunne klart meg uten de fleste av de..

Vi har da The Let-Me-Tell-You-Every-Detail-of-My-Day , altså den som skriver ALT. «Våknet nå», «Hjemme fra Jobb», «Sitter på do» og «Har fetisj sex».

Så har vi The Friend-Padder , den som har over 1000 «venner» – altså folk man har sagt hei til på fest eller gitt et lite blunk til i butikken.

The Town Crier, «Michael Jackson er DØD!!!!». Som om resten av oss lever i en boble…

Denne typen her kan jeg se igjen på facebook hele døgnet rundt. Jeg tror kanskje en venn av meg som leser denne bloggen nå kan kjenne seg igjen. Jeg snakker selvfølgelig om The TMI-er (Too Much Info).
Vi gir da alle faen i om han ikke brukte kondom i går kveld, eller om du og vedkommende hadde det veldig kos forrige natt.

 The Sympathy-Baiter er den som håper at noen skal bry seg og spørre hva som skjedde og hvordan du har det når man skriver feks: «I går var en skikkelig drittdag! – Det gjør så voooondt…»

Vi har alle vært borti The crank – sutrekopper som aldri har kommet over noe de ikke kan klage over, og The Paparazzo   alle bilder skal legges ut, til og med de bildene av deg i en container sammen med halve fotballaget. De spør selvfølgelig aldri om lov til å publisere bildene. Noen som kanskje føler seg truffet?

En som virkelig går meg på nervene, er The Chronic Inviter Bli med i «Tone Damlie Aaberge er utrolig deilig» gruppen min.

Sist, men ikke minst har vi min personlige favoritt. Kanskje jeg er litt denne typen selv. The Maddening Obscurist – «Ville du vite alt hvis du visste mer?» Difuse setninger som skal være mystiske og spennende, men som bare er corny nonsense. I løv it !

Hvem er du på facebook?

Atle s.

28 kommentar to “Hva slags «facebooker» er du?”

  1. Hannah Says:

    Er det virkelig alle typene? For da lurer jeg på, hvem er jeg? Jeg er ingen av dem jo… Hmm

  2. Marcus & Victoria Says:

    Ja hvem er jeg? Spør du meg, så spør jeg deg!

  3. Tonje Says:

    Kan nok ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av de der. Kanskje ‘The Maddening Obscurist’?
    Men jeg nå nok innrømme at jeg var en av de ‘The Sympathy-Baiter’ – folka i mine tidligere dager, for noen år siden.. Yeah, busted!

    sv; Takk for det!

  4. Marcus & Victoria Says:

    SV: Jeg mente: Siden vi begge er på face burde du jo sett hvordan aktiv jeg er å kunne avgjøre selv!

  5. hilde og susann Says:

    sv: hehe, np det! vi får bare håpe videre på at noen er dyktig og ønsker og hjelpe oss.
    skal ikke være lett dette her :b

  6. ingunn Says:

    hahahaha
    tror ikke noen av dem passer meg, men kanskje den The Maddening Obscurist passer best :p

  7. Karen-Elise \ Den Lille Motespire Says:

    Sv: Hehe, jeg har gjort noen endringer nå slik at det skal være enklest mulig å kommentere 🙂 Prøv da vel!

    Hadde satt pris på om du fulgte over til Blogspot Atle! 🙂

  8. Phoebe Says:

    sv: hehe, godt poeng!

    hmm… jeg anser med selv som en «jeg var en av alle de overfor, men nå syns jeg facebook er ut» type facebooker. er vel så vidt innom nå og da

  9. milky Says:

    på facebook er jeg den som liker å skrive unødvendige, merkelige kommentarer i statusfeltet. ting som egentlig ikke gir mening, men faktisk gjør det likevel. jeg legger ut bilder av eventer og ting som skjer, fordi helt ærlig liker jeg kommentarer, og folk vil også at jeg skal legge dem ut..

  10. Hild Frøya Says:

    SV: Takk, du også 🙂

  11. Marte Says:

    Haha!:P Tror ikke jeg er noen av dem? Vet ikke xD

  12. Katrine Says:

    SV: Det høres deilig ut!:D tusen takk og i like måte:)

    Hahaha sykt bra! Jeg er nok «The Town Crier» hahaha uff!

  13. Line Says:

    Kjenner meg ikke igjen i noen av dem jeg 😛 Men så oppdaterer ikke jeg facebooken min så ofte. Jeg bare ser! Så vist du har ett kallenavn på de som ikke sier mye men som ser alt, så har du meg 😀

  14. Ina Cecilie Says:

    Hehe, enig i det Line sa :p

  15. Trude V Says:

    Jeg er den siste, samtidig som jeg ikke er noen av dem 😉

  16. Marte Says:

    Jeg har facebook uten å egentlig oppdatere den så mye, så jeg er nok ikke noen av dem du nevnte ovenfor 😉

  17. Ariane Says:

    elsker bloggen din, sykt morsomt å lese den : D
    Jeg tror jeg er litt paparazzo, kanskje…

  18. kari Says:

    SV: Sverigetur må til vet du 🙂 Skal si fra neste gang jeg du 😛

  19. jarle Says:

    The Maddening Obscurist, helt klart 😉

  20. Sofie, Lars og Stine Says:

    sv: så bra! de er dritkule 🙂

  21. Cosmo King Says:

    sv: Spørs nok på hva det gjelder tenker jeg 😉 da tror jeg at jeg må være The Maddening Obscurist. Ingen av de andre passer 😉

  22. Cathrine Says:

    sv; Tusen takk! 🙂

  23. Jeanette Says:

    Sv; Det var det : D

    Jeg er nok… The Maddening Obscurist kanskje ?

  24. Maren Says:

    hmm, jeg har iallefall alle de typene på min facebook, men føler meg faktisk ikke truffet av noen av dem : )

  25. Ove Harlem Says:

    Jeg er nok en blanding av flere.. Men ikke lett å sette seg i en spesiell «boks» Facebook er en fin måte å møte nye og gamle venner på.. Men det er klart at alle vennene klarer man ikke å prate daglig med da! 🙂

  26. Tabbytrash Says:

    Hehe. Jeg er den rolige typen som poster quotes og sånt 🙂

  27. EVANETICA Says:

    Jeg føler meg veldig anonym på facebook, egentlig :p Skriver bare slike rare ting i statusen min, eller om jeg skal noe SPESIELT. Er ganske glad for det. Må få si jeg ønsket flere var sånn, men nei.. «Sool!» «Vaarmt ut!» Nei, seriøst? Er det sol og varmt? Nå tror jeg du tuller!! Og ikke minst all orddelinga som knuser meg hver dag. Ah..

  28. PowerTorsk Says:

    Jeg er Incurable Dumbass/weirdo; sier det første rare som faller meg inn, selv om det bare er jeg som skjønner det. Som f.eks. «Røde ballehår i en flaggstang. FOR NOEN RUSSERE!»

    😀

Legg igjen en kommentar

