Hvem sa animerte filmer bare er for barn?

Jeg har vært en fan av Tim Burton, helt siden jeg så filmen «Corpse Bride». Hvis du ikke vet hvem han er, så hjelper det kanskje å si at det er han som har regissert «Sweeney Todd» og den nye versjonen av «Alice in Wonderland«. Alt Tim Burton tar på, blir til noe helt utrolig vakkert.

Jeg vil for all del anbefale alle å se denne filmen. Det er ikke bare en animert film for barn, det er en av de bedre animasjonsfilmer som er der ute (inkludert Wall – E). Og hvem er det som ikke elsker animasjonsfilmer?corpse-bride-the-20050803081506731_640w
tim-burtons-corpse-bride-20050907040139815_640w
tim-burtons-corpse-bride-20050907040145627_640w
tim-burtons-corpse-bride-20050907040139143_640w
tim-burtons-corpse-bride-20050826061008019_640w

Har dere sett filmen? Har dere noen filmtips til meg?

Atle s.

50 kommentar to “Hvem sa animerte filmer bare er for barn?”

  1. Pia Karoline Says:

    Corpse Bride er fantastisk, og jeg gleder meg såå mye til å se Alice i eventyrland 😀

  2. Maria Says:

    Jeg ELSKER Tim Burton! En av mine all time favourites er a nightmare befre christmas og edward scissorhands ❤

  3. Marte:D Says:

    Corpse Bride er fantastisk bra, samme med Sweeney Todd 🙂 Tim Burton er fantastisk! ^^

  4. synnøve Says:

    Han har jo laget Charlie og Sjokoladefabrikken, og den er best ! 🙂 Filmtips, ikke spør meg, jeg har ikke peilig på filmer .

  5. Thomas london Brandth Markussen Says:

    JEG HAR BARE LIVE OPPTAKET

  6. synnøve Says:

    men selv om du er bare 16år såå ser du mye gamlere ut :- ) egentlig er det bare det at jeg ler, kanskje fordi jeg som regel leser bloggen deres klokken to om natten og er passe overtrøtt ?

  7. Hilde Says:

    Jeg elsker Tim Burton. Han er fantastisk!

    Siden du også er fan av Tim Burton, vil jeg anbefale filmen Sleepy Hollow md Johnny Depp i hovedrollen. Det er en mørk, men fantastisk film som jeg anbefaler på det varmeste 🙂

  8. kristin Says:

    sv: Takk for kommentaren, koslig 🙂

  9. Hannah Says:

    Jeg har den! 😀 Kjeeeeeeempebrrraaaaaaa!!=D=D=D

  10. Sandra Says:

    Jeg har aldri sett noen av de filmene, men gleder meg fantastisk mye til Alice i Eventyrland! 🙂

    SANDRAH

  11. Thomas Says:

    Tim Burton er fantastisk, jeg har faktisk ikke sett Edward Scissorhands enda! Så den har jeg planlagt å se i løpet av uka.

  12. Maren Says:

    Utrolig kjekk blogg du har!
    Håper du også får en super dag! 🙂

  13. tinaal Says:

    Har aldri vært helt fan av animasjonsfilmer, men hvorfor ikke gi det ett forsøk:)

  14. Caroline Says:

    Den forige kommentaren var forresten fra meg, men var innlogget på Tinas wordpress, tihi.

  15. Even Says:

    Sleepy Hollow og Nightmare before christmas er to geniale filmer, anbefales sterkt!

  16. Saron Says:

    sv; jeg og :))

  17. Yvonne Says:

    Den filmen der har eg sett, men eg hukser ingenting av den, kanskje eg burde sjå den igjen ? :p

  18. agnes Says:

    Elsker den filmen og jeg elsker TIM BURTON! 😀

  19. Tanja Says:

    Har ikke sett den filmen, men jeg elsker animerte filmer:) Ser ut som om denne blir en av de neste på lista;)

  20. trille Says:

    Jeg elsker Tim Burton!! Liker Corpse Bride, men den er langt ifra den beste på hans liste. The Nightmare Before Christmas er magisk, og uten tvil den beste animerte han står bak etter min mening. Andre jeg liker godt er Edward Scissorhands, Sleepy Hollow og Big Fish! 🙂 I tillegg til Sweeney Todd, hurra! Tim Burton er helt nydelig. 🙂

  21. Kari Says:

    NÅ ble jeg glad. Jeg personlig ELSKER tim burton, og kan ikke vente til Alice in wonderland kommer på kino 2010 😉

  22. Caroline Maria Says:

    Nei, den har jeg ikke sett 🙂

  23. condre Says:

    skal det, skal det 😀

  24. Anette Says:

    DIGGER!!!!

  25. Mathilde Says:

    Elsker burton ! 😀

  26. ida Says:

    Jeg synes det er skummelt og ekkelt! Asså, det Tim Burton gjør.

    Sv. Ja, det ser mer ut som en ubåt enn en telefon. Jeg ble overrasket over at den hadde fargeskjerm og at man kunne sende melding med den.

  27. Synnøve Says:

    jeg elsker og Tim Burten! Jeg falt for han då jeg såg Edwart saksehand! Og syns at han og Johnny Depp er the key til en fantastisk film!

  28. Iselin-den-kule Says:

    Corps Bride er driiit kul!:) har ikke sett mange animerte filmer, men tror «familien robinson» er animert:P hvertfall veldig søt film 🙂

  29. kari Says:

    SV: I mine øyne finnes det ikke noe styggere enn sokker i sandaler i hvertfall.. DISLIKE her også ja!

  30. Kamilla Says:

    sv: hehe, ja : D

  31. Terese Says:

    Tjaaa.. er ikkje så glad i animasjonsfilma 😉

  32. Ann Mari Says:

    Animasjoner er genialt

  33. Linda Æm. Says:

    Fantastisk film !!

  34. Lisbeth Says:

    Den er kjempebra! 🙂 Og vil du se en film som får deg i godt humør, se hairspray ^^

  35. Kristin Synnøve Says:

    Synes a nightmare before Christmas er helt genial, men likte corpse bride også. Sleepy Hallow står på lista over filmer jeg skal få sett. Alt Tim Burton tar blir fantasisk og deilig sært.

  36. Karoline R. Says:

    Jeg har Corpse Bride, men jeg ble egentlig ganske skuffet når jeg så den.. Kanskje fordi alle skryter sånn av den?

    Men jeg gleder meg til Alice in Wonderland!!:)

  37. Victoria E Says:

    Sweeny Todd er kjempe bra ^^ og Corpse Bride også. Tim Burton er en kjempe bra regissør. Han har jo også laget Edward Saksehånd som er kjempebra hvis du ikke har sett den ^^ Gleder meg innmari til Alice in Wonderland filmen hans, for han er kjempe rå regissør 🙂

  38. Ingvild Says:

    sv: ja, tenk det du. 😀

  39. Kristine Says:

    SV: takktakk:D
    og ja, Tim Burton er konge! Sier bare Edward Scissorhands og Big Fish, herlige filmer som har blitt sett opp til flere ganger!

  40. Heida Says:

    Herlig film 🙂 Hvis du ikke har sett Hangover, så se den! den er helt sykt morsom ;d

  41. Renate Says:

    Tim Burton er fantastisk, og alt han tar i blir til gull sammen med Johnny Depp. Kan virkelig ikke vente med å se Alice In Wonderland! Mine favorittfilmer er for det mesten en Burton/Depp combo, som Sleepy Hollow, Sweeney Todd og Edward Scissorhand.

    Jeg må også si at Corpse Bride er utrolig bra!

    Fin blogg ^^

  42. Maria Sollie Says:

    Jeg har sett den, og jeg ELSKER den 🙂 serr!

    Ellers bør du se.. Sweeny Todd (jah..), Taken, Edward Scissorhand, 17 Again (:D), Hairspray, Moulin Rouge, Så Som I Himmelen, Sound Of Music, Hocus Pocus.. det var noen 🙂

  43. Talkie Walkie Says:

    Tim Burton er et geni! Og Corpse Bride er intet unntak.

    Jeg gleder meg veldig til animasjonsfilmen Up som kommer på norske kinoer en gang om ikke alt for lenge. Den virker bare helt utrolig, og er i skrivende øyeblikk rangert som tidenes 25 beste film på imdb. Dette MÅ bli bra, bra, bra! Tihi!

  44. Turid Says:

    Du er kjempeflink til å ta imot nybegynnere Atle 🙂 Ja, frukt og sjokolade er tingen 🙂

  45. Trine Says:

    Jeg elsker samarbeidet mellom Johnny Depp og Tim Burton! Altså er vel Tim Burton en bra regissør. Sweeney Todd er en av yndlingsfilmene mine. 😀

  46. welin Says:

    Jeg seriøst elsker Tim Burton!
    Bare jeg ser et innlegg om han på en eller annen blogg (f.eks din) kjenner jeg at pulsen stiger, og at jeg virkelig MÅ lese innlegget. Tror aldri jeg har lest noe negativt om Tim Burton, men er det rart? – Han er jo genial! Johnny Depp og Helena B.C er favorittskuespillerene mine, så det er jo også et stort pluss at han sammarbeider med de. 🙂
    Gleder meg dritmye til Alice in Wonderland kommer, jeg har bare to filmer av han (Sweeney Todd og Charlie og Sjokoladefabrikken), men jeg har sett en del andre også. Jeg gråt av Edward Scissorhand, men Sweeney Todd er favoritten. Jeg visste faktisk ikke at Johnny kunne synge før jeg hadde sett den filmen 😀

  47. Benedicte Says:

    Aldri sett Corpse Bride, men jeg absolutt elsker animasjonsfilmer! Har hørt mye bra om filmen Coraline, har ikke sett den selv, men kanskje den er verdt å se?!

  48. astridkatrine Says:

    tim burton ❤ glede meg t å sjå Alice in Wonderland! kan tenka meg at Helena Bohem Carter passe perfekt i rollen som Dronningå!

  49. astridkatrine Says:

    btw. den nye Dragejegerne filmen e konge!

  50. Hanne Moen Says:

    Elsker animerte filmer, men jeg sverger til «The Nightmare before Christmas» Med Jack skellington 😀
    Den er veldig bra, Men det er vel mer en musikal animasjon. Enda ikke jeg liker musikaler så syns jeg denne er veldig bra;)

Legg igjen en kommentar

