Å snakke med deg Atle, er som å snakke med Oprah, Dr Phil, Ellen DeGeneres og Rachael Ray på en og samme tid

Har du noen gang tenkt på hva akkurat DU betyr for vennene dine? Hvem er du ovenfor vennene dine? Hva har du å tilby? Jeg begynte denne tankegangen etter at min beste venn ringte meg. Om gutteproblemer selvfølgelig. På slutten av en veldig lang samtale, sa hun:

«Åh Atle, å snakke med deg er som å snakke med Oprah, Dr Phil, Ellen DeGeneres og Rachael Ray på en og samme tid. Du gir meg mattips, psykologisk hjelp og en god latter.»

Kanskje det faktisk er slik. Når det er gutteproblemer, ringer hun meg. Hvem er best til å rydde opp i små, men viktige problemer. Dronning Oprah vel. Dr Phil tar for seg familieproblemer mens han kjefter og kaller gjestene sine idioter. Jeg har ofte hatt lange samtaler med gode venner sent en lørdagskveld om familieproblemer, men jeg kjefter sjelden på dem og kaller dem idioter.

Rachael Ray er vel fordi jeg er glad i mat. Vel, noen ganger er det meg de spør hva de skal ha til middag. Svaret er «Fjordland». Ellen DeGeneres er kanskje fordi jeg er morsom. Nei, jeg utnevner ikke meg selv som en lovende standup komiker, men jeg kan få folk til å trekke på smilebåndet.

Har ofte hørt at jeg er en god lytter. Dette overrasker meg ganske mye. Når jeg var yngre, latet jeg veldig ofte som om jeg hørte på det personer sa. «Bare nikk og smil» var mitt motto hvis man hadde litt problemer med å forstå hva vedkommende snakket om. Det er ikke lenger mottoet mitt, bare i mattetimene.

Så hva slags venn er jeg?

5098_119099405109_625240109_3257382_6991141_n
Jeg er venn man kan være sexy med

5159_97935295945_643935945_2486774_365410_n
Jeg er venn som gir deg en ekstra dytt ut av vinduet. Ikke bokstavelig talt da.

5098_119096860109_625240109_3257358_5789084_n
Jeg er en venn man kan tulle med.

Men jeg er også en venn man kan ha dype og seriøse samtaler med. Men en prompevits, det må vel være lov til å flette inn i en seriøs samtale, eller hva?

Hva betyr du for vennene dine?

Atle s.

30 kommentar to “Å snakke med deg Atle, er som å snakke med Oprah, Dr Phil, Ellen DeGeneres og Rachael Ray på en og samme tid”

  1. Christine Says:

    Sv: Takk, hva handler den filmen om ? ;p

  2. Christinasol Says:

    Sv: Takk, du og ! 😀

    Håper jeg betyr mye for mine venner 😛

  3. Christine Says:

    Sv: Ok, takk 🙂

  4. gjenstand Says:

    Sv: Ja, det var veldig koselig også 🙂

    Hva jeg betyr for vennene mine? Jeg stiller opp hver eneste gang de trenger meg uansett hva problemet er. Jeg er en person som prøver å hjelpe alt og alle selvom jeg kjenner dem eller ikke. Så jeg håper de setter litt pris på meg hvertfall 😛

  5. margrete Says:

    jeg er vel en venn som altid stiller opp.. 🙂

  6. Tonje Says:

    sv; Glad jeg ikke er den eneste ;b

    Forhåpentligvis betyr jeg mye for vennene mine. Jeg vet iallefall at de betyr alt for meg! Vi kan snakke med hverandre om alt, om det bare er kjæreste-, familie- eller psykiske problemer.

  7. Ida Says:

    så søtt 🙂 Jeg håper jeg er en slik venn de vil jeg skal være 🙂

  8. elisabeth Says:

    Så bra skrevet! 🙂

  9. AstridKM ^^ Says:

    SV; Tusen takk! :- D

  10. Veronica S Says:

    Bra innlegg;) jeg tror jeg er en slags dr.phil og ellen og rachel ray til venninnene mine og;)

  11. Linn Marit Says:

    Vet du det har jeg aldri tenkt særlig over.. Må finne ut av dette..:)

    SV: Hehe, ja Disney har mange flotte filmer:D

  12. Talkie Walkie Says:

    Du kan få komme og være vennen min!

    Sv: Haha, det er da ikke noe galt med navnet Atle! Er jo mange store Atler der ute!

  13. Talkie Walkie Says:

    Yes! Nå er vi bestevenner!

  14. emilaseatran Says:

    sv: supert da! 😀
    da vet jeg av flere som drar dit ;p
    men jeg har egentlig ikke skjønt så veldig mye av hva det går ut på? en del foredrag og bare chill med resten av bloggfolket? 🙂

  15. Terese Says:

    Eg veit ikkje helt kem eg er. Eg er meg og eg har venner som alltid kjem til meg om det er nåke. Venner som kjem til meg, legger seg på senga mi og griner mens eg prøver så godt eg kan å trøste dei. Samtidig kan eg vere så useriøs at det ikkje skulle vert lov.

    Eg veit når eg skal vere seriøs og når eg kan tulle. Trur eg.

    Du virker som en fantastisk venn 🙂

  16. Linn Marie Says:

    hehe jeg har faktisk ikke tenkt over hva for en venn jeg er for mine. Men tror jeg er veldig god til å lytte ihvertfall.

  17. S. André Says:

    sv: Hehe, ja! Bygdefestene er alltid like morsomme 🙂

  18. Magda-Lovise Says:

    jeg er en morsom venninne, som kan muntre deg opp. en som altid leter etter det rette å si, selv om jeg er flink til å tråkke i salaten. en som av og til er snill, andre ganger småfrekk. alltid en som er der, i ups and downs. en som alltid lytter, og gir råd. en som er ærlig, men også diplomatisk.

  19. Camilla Kjølberg Says:

    Du er så flink til å skrive, du er imponerende!:)

  20. Omana Bender Says:

    Du er herlig da 🙂 Hva jeg betyr for vennene mine.. Hmm.. det er vel de som kan svare på det da :/

  21. Eirin Says:

    Jeg er Dr. Phil,definitivt!
    Du høres ut som en strålendes venn!:)

  22. Helene Says:

    Atle du er søt!

  23. Maria Says:

    Du skriver godt! Tror nok du er en venn av første klasse;)
    Stiller man ikke opp for vennene sine så er man vel heller ikke mye til venn? Jeg prøver mitt beste på å kvalifisere som en god venn!:)

  24. Silje Says:

    Mye 😉 hehe

  25. Robert David Says:

    sv: den var psycho-god 😀

  26. Helene Says:

    SV: Bare hyggelig! Jeg er her for å spre glede til søte folk!:P Hehe

  27. Marie Says:

    Fint innlegg 🙂 Jeg vet jeg betyr mye for vennene mine, jeg er her for dem, de kan snakke med meg om ting .. Vi har det supergøy sammen og kan også tulle ganske mye ;p

  28. Belinda Says:

    Utrolig bra innlegg.. u good guy, u.

  29. Camilla marie Says:

    Ja det har ejg 😀 Du er vennen min og ejg syntes du er kjempe søt og grei! 😀 Blir fint når du kommer hjem å så vi kan ha jentekvelder+atle kveldene våre :D<3

    Håper du har det fint i spania gullet!
    Kisses

  30. PowerTorsk Says:

    En prompevits er 100% nødvendig for en skikkelig seriøs samtale! Atle, du ruler!

    For vennene mine er jeg den man kan slippe å føle seg dømt eller dum forran. Jeg er jo alt for dum til å gjøre sånt med dem.

Legg igjen en kommentar

