Jeg må få rompa ut av sofaen og inn i førersetet

Eller først og fremst lære meg hvordan en bil fungerer. Mange venner av meg har allerede begynt å øvelseskjøre. Mange venner av meg, som faktisk er yngre enn meg har kjørt bil. Jeg har aldri kjørt en bil. Det nærmeste jeg har kommet må vel være når jeg satt på fanget til en av foreldrene mine og hadde full kontroll på tuter`n når jeg var liten. Nå freaker mamma hvis jeg føler for tute litt når vi kjører i 100km/t på motorveien. Jeg må jo øve meg da!

Men ærlig talt, jeg aner ikke hva slags funksjon clutchen har, jeg har akkurat lært meg forskjellen på høyre og venstre (venstre er den armen klokken er på, ikke sant?) og vorforh trenger man tre pedaler? Jeg trenger bare en, og det er bremsen. Jeg gruer meg rett og slett til første gang jeg skal sette meg i en bil. Burde sende ut en trafikk-advarsel på radio.

Også er det dette med vikeplikt. Kall meg dum, men kunne det ikke vært mye bedre om det kunne stått en politimann og dirigert trafikken, sånn som før i tiden. Politimenn klager på at jobben er for farlig, så hvorfor ikke bli trafikkdirigent? Med meg i trafikken, blir vel det mer livsfarlig enn å rydde oslo`s gater for farlige horer og gjengmedlemmer en varm sommernatt.

Når jeg skal begynne å øvelseskjøre, vil jeg ha Ellen DeGeneres som lærer.
Ellen: First important thing – looking good. You can`t get out of a ticket if you don`t look good. «Why officer, I didn`t realize I was going fast»

Please si at noen av dere forstår dere like lite som meg på biler og det å kjøre disse maskinene?

Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

39 kommentar to “Jeg må få rompa ut av sofaen og inn i førersetet”

  1. Susanne Says:

    Har det akuratt som deg. Er som kopiert av mitt eget hode det her. How do you do it? Er livredd første gangen jeg kommer til å sette meg i førersetet på en bil. En parkeringsplass som er tom og langt utenfor menneskeheten skal ikke føle seg trygg engang. Kommer garantert til å velte bilen rundt på flat mark. Jeg bare vet det.

  2. Marie Raaby Says:

    Politimenn klager på at jobben er for farlig, så hvorfor ikke bli trafikkdirigent? Med meg i trafikken, blir vel det mer livsfarlig enn å rydde oslo`s gater for farlige horer og gjengmedlemmer en varm sommernatt. – Haha xD
    Neeei, jeg er for liten til å få komme meg INN i en bil i det hele tatt.

  3. Gunnstein Says:

    Du er ikke den eneste. Jeg har aldri rørt pedalene i bilen ennå :p
    Har ikke fullført traffikalt ennå engang xD.. Holder på nå :p
    Alle vennene mine er allerede godt i gang med å øvelsekjøre.. men jeg? Neida.

  4. Janne Says:

    herregud, du tuller nå..?! 😐

  5. Marte Says:

    HEEIAA! Jeg har aldri prøvd å kjøre, og aner ikke hvordan jeg skal gjøre det! 😀 Hva faen er clutch elns liksom?!:P Haha.. Trenger bare gass pedal jeg 😉 Hehehe.. neida, men. Vet ikke om jeg har tenkt til å kjøre opp, jeg kommer jo til å kræsje greia på null komma niks :S Farlig med meg i trafikken… Kan jo bare snylte på folk og få alle til å kjøre meg hvor enn jeg vil for resten av livet, wuhu! 😀

  6. Kristina Says:

    Sjekk bloggen min… har laget en surprise til deg ;)))

  7. trille Says:

    Hihihihi, Ellen er fantastisk!! I love her. 🙂
    Jeg har hatt lappen siden 2002, så jeg håper jeg forstår mer enn deg, men det er jammen ikke sikkert, haha. Joda, men jeg er ganske så forsiktig av meg.
    Da jeg som 18-åring som hadde hatt lappen i 3 dager, dro for å hente min første bil, så jeg på veien en fartsgrenseskilt med 90 på (dette var i nordnorge), så ringte jeg pappa i full panikk: «90?!?! dæven, æ kan nu vel førr faen ikke driv å kjør i 90!!! d e jo alt førr fort, å d e snø å æ blir redd, æææææææææh!». Jeg fikk nøklene og kjørte hjem, de første timene gikk det treigt, så ble det så bra så.. 🙂 🙂

  8. Malin Says:

    Jeg forstår nok mer enn deg nå, men var helt blank første gangen jeg kjørte!

  9. Lana Says:

    haha=) morsomt..jeg er 25 år og har enda ikke lappen..det sier vel sitt..

  10. Aurora Says:

    Lykke til med det 🙂

  11. Ida Says:

    jeg er så enig! Jeg har øvelsekjørt en gang og jeg var livredd. hahah. Klarte å spinne og, det var dødskult 😉

  12. PowerTorsk Says:

    Visste ikke at Ellen var SÅ kul 😀

  13. Karoline Says:

    Du er virkelig ikke den eneste kjære!

  14. Helene Says:

    Ska kose meg masse på konserten!

    Ellen er genial, digger den dama! Hehe… Ser showet hver eneste dag! 🙂

  15. Hege Says:

    Takk Atle! Godt å vite at du fortsatt følger med her! 😀
    Å Ellen DeGeneres ruler!

  16. Joakim Radiomann Says:

    Du lærer deg det kjapt, frøken! …og jeg ville også hatt Ellen som sjåfør. Ville hatt henne til alt jeg. Hun er RÅÅÅÅÅ!

  17. camilla Lien Says:

    sv. Ja, jeg også 🙂

  18. camilla Lien Says:

    sv. Ja, jeg også! 🙂

  19. Martine Larsen Says:

    SV: hva er det du ikke skjønner deg på? =)

  20. Camilla Says:

    Du er dritkul. Masse lykke til:)

  21. Torbjørg Says:

    Ja, dette kommer til å bli en herlig sommer 🙂

    Du er ikke alene om å aldri ha kjørt en bil før. Jeg er 19 år gammel, og aldri sittet bak rattet før. Veit ingenting om bil og clutch og alt detta der, så er vell på tide at jeg begynner vell.

  22. Emilie Says:

    sv: ja, likte den veldig godt (:

  23. Slittejoggesko Says:

    Wow, spank you! Alltid glad for nye lesere ^^,
    Du er Mr. Perfect altså? 😀

    Hahahah! For en video! Sykt morsomt er alt jeg har å si!
    Du forstår nok mer når du først har øvelseskjørt litt 🙂

  24. Soleha Says:

    Sv: Tusen takk for det 🙂

    Haha, I know the feeling..!
    Kanskje jeg ikke burde si dette, menne jeg har hatt ferie fra kjøretimer siden i fjor påske:S
    Høyre det er den hånda man skriver med ikke sant…!?!

  25. Sara Says:

    Jeg har prøvd å kjøre èi gang, og turen gikk rett ut i grøfta. Nå gruer jeg meg noe vilt til jeg skal begynne å øvelseskjøre for fult. Heh

  26. synnøve Says:

    Sv; Så lei av langt hår. Har hatt det hele livet mitt, vil jo prøve noe nytt : ) Kan jeg ikke bare la det gro ut igjen, hvis jeg savner det ? Hm ? Hjeelp , :- )

  27. Sara Says:

    Hei!
    Tusen takk for kommentar på bloggen. 🙂

  28. JULIE AIDA Says:

    æ veijt. ække min da :((

  29. Madelen Says:

    Mhm, du har rett. Føler at kjærligheten generelt er litt sånn død for tiden.

  30. Anoma Says:

    Jeg tror du kommer til å klare dette ganske bra jeg 🙂 Selv om jeg ganske er redd da, kommer til å bli vanskelig for meg også. men glad det er to år til jeg skal begynne å øvelsekjøre!

    sv; tusen takk! Håper du gir meg stemme da!! 🙂

  31. Madelen Says:

    Eh, jeg er litt trøtt. Glemte og skrive «SV» foran..

  32. Ina Sofie Says:

    Takktakk:-D dritbra blogg btw

  33. Maria Says:

    sv: Japp 😀
    fin blogg!

  34. Andrea Sandness Says:

    Hei! kjempe bra blogg du har 🙂 du har en utrolig humor her. hehe

  35. Lisbeth Says:

    Tipper dette går fint jeg, øvelse gjør mester! 🙂 Når du først har skjønt det, så sitter det 😉

  36. BENT ERLEND OUS Says:

    Sv: Haha, godt jeg ikke er alene 🙂

    Ah, Ellen er så HERLIG! 😀

  37. Røyndom Says:

    Sålenge Jensemann fortsatt sitter i Stolen, og ikke frk. Jensen er jeg ikke så veldig urolig igrunn.

    haha, ja, det er litt gøy, samtidig som jeg blir litt flau på det norske folks vegne når jeg ser mine medborgere på de svenske kjøpesenterene.

  38. Camilla Says:

    Helt enig, det nytter ikke å bytte ut spillerne hver gang det er kamp, da kjenner man jo ikke til hvordan hver enkelt spiller er og hvordan han spiller. Jeg er ingen fotball ekspert jeg heller, men til og med jeg forstår det:P

  39. Espen Says:

    Åh gud, jeg elsker Ellen. ❤

Legg igjen en kommentar

