Er det lov å gråte av High School Musical 3?

Det mest utenkelige skjedde med meg i går. Selvfølgelig måtte jeg låne High School Musical 3, og jeg bare måtte se den. Når man har sett de 2 første, må man ikke se den siste da? Men hvis jeg visste på forhånd at jeg kom til å strigråte av slutten, hadde jeg aldri lånt den in the first place.

Ja, jeg gråt. Unnskyld. Jeg mener det. Jeg gråt av Titanic, Livet er Herlig & Nemo – men High School Musical? Men jeg tror jeg vet hvorfor. Det er fordi jeg vil at livet mitt skal bli som de i HSM. De har jo det perfekt liv.

high_school_musical_2_zac_efron__3_
Hvorfor kan ikke vi danse & synge i gangene?

n582802582_2292131_641946
Vårt forsøk på High School Musical. Det er ingen gang, men en veranda. Det er da en begynnelse?

Tenk på det. Hvis det går dårlig for dem på Eksamen, synger de. Hvis de er lei seg, synger de. Hvis en av dem har fått herpes, synger de om det også. De gjør alt sammen. Og for ikke å glemme all dansingen. Man kunne tro at skolen må betale ut for alle pultene og bordene de ødelegger ved å danse på de. Hadde jeg slengt meg opp på bordet i kantinen på Lillestrøm Vgs og synget for full hals «The Boys Are Back» ville jeg bare blitt sett rart på, og ingen ville koret med.

SNF0618DAN_682_606731a
Hvem sier bilindustrien i Usa er i dårlige tider. De har ihvertfall råd til å danse på bilene

Jeg digger det faktum at gutta boys ikke føler at Basketball er alt. Nei, midt i kampens hete, når de ligger under med 20 poeng, tar de en liten trall og trikser ubegrenset med ballene sine. Konsentrer dere. Men heidu, der stiger Vanessa opp fra publikum, skriker «Troooy» som en oppblåst hval. «You can do it just know that I believe»! Som musikk i mine ører. Ja, det var jo musikk så.

highschoolmusic3_image1
Her trosser man vind og vær for å danse – her i Norge drar vi på oss støvlene og regnjakka med en gang en liten regndråpe dukker frem. Skjerp dere!

main
High-School-Musical-3-movie-02
Og så er det ballet da. Her i Norge leier vi inn en dyr DJ, der synger de selv.

Sluttscenen er jo fantastisk. Her ser vi alle elevene danse i sine flotte graduation kåper (Hvorfor har ikke vi sånne kåper?) «We`re all in this together» synder de, og det var her tårene begynte å komme frem. Gåsehuden kriblet oppover armen min, og jeg satt og følte meg trist samtidig som jeg lo litt av meg selv. At jeg kunne gråte av noe slikt. Først danser de, så synger de, så kommer de trommene, også kysser Vanessa & Zac (uuuh, zaaac – take it off), så hopper de opp, bildet fryser! Men nei, det er ikke ferdig ennå. Så får vi se hovedpersonene close up. Han afro fyren, som er ganske femi. Han femigutten, som faktisk er ganske matcho. Hun pianojenta som jeg vet ikke skriver alle de sangene. Sminkedolla som bare blir en dårligere og dårligere skuespiller. Også er det Zac & Vanessa. Det uskyldige paret. Ikke noen nakenbilder i bildet her altså. Ikke noen steroider her nei.
De smiler. De er glade. De er alle venner.

Jeg vil også kunne danse på avslutningsfesten. Jeg vil også danse på biler og bord. Jeg vil også synge i en skolemusikal. Jeg vil også at livet mitt skal være som en musikal. Hvis jeg skulle sammenligne livet mitt slik det er nå, er det mer et Ukrainsk folkeskuespill der det kun er to skuespillere: Igor & Vasika – to korte, men allikevel breie ungdommer som lever livet i slummen i Kiev. Men jeg vil ikke spille i et middelmådig kommuntistisk skuespill. It`s now or never! Haaaigh schoool musicæææl<3

Så hvorfor kan ikke livet mitt være som High School Musical?

Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

85 kommentar to “Er det lov å gråte av High School Musical 3?”

  1. pixie Says:

    fordi deres liv varer bare i en og en halv time.
    hadde du ikke blitt sliten hvis du skulle synge hele tiden ?
    og du kan tenkte på det sånn at hvis du tar alle dine beste minner og presser dem inn på en og en halv time ville den tiden vært ganske amazing.

  2. Martine Says:

    Jeg skjønner akkurat hva du mener!, jeg har også lyst til å bare plutselig hoppe opp på bordet å synge og danse ! «Let’s dance!»

  3. Joakim Radiomann Says:

    Jeg ELSKER High School Musical. Er lite som slår det azzzzzz.. Eller jo, det er my esom slår det men det er fett. Har alt sammen liggende godt pakket inn hjemme slik at ingen kan ødelegge DVD-ene.

    Men jaaa, jeg har lyst til at VGS kunne vært som HSM. Tenk deg det a. Plutselig allsang og dans i kantina, og slike ting. …og fritt for å være sammen med Zac!!

    Sv: Ser du ikke på PB? Hallo? Er ikke du også homo? Da skal man jo se på dramaserier… Riktignok er PB litt spenning også da! Det er jo rhått!

  4. Joakim Radiomann Says:

    zv: Sorry! Jeg har allerede hooket opp med Zac, så det er ikek no vits å begynne å diskutere det en gang. Sånn er det bare!

    JA, gjør det. Gi det en sjanse så skal du se at du blir like glad i serien som hundretusener av andre nordmenn 😉

  5. Kristina Says:

    sv: Jeg digger deg!

  6. Anoma Says:

    hihi, tusen takk 😀 Må nok fikse litt og sånt så får håpe det blir en kul blogg. såå du må følge med på bloggen : ):)

  7. Susanne Says:

    Haha, off. Mange drømmer om å hoppe inn i HSM gjennom VGS.
    (Me 2!!!!!)
    Godt skrevet btw! Og utrolig nok har jeg ikke sett slutten på den x’O Sovna… (hysj).
    Tror jeg kvinner meg opp og ser den idag jeg.

  8. Heidi Merethe Says:

    Aww, takk for kommentaren! Jeg har utrolig løst te å se den filmen, jeg kommer helt sikkert te å grine sjæl men. Jeg også griner av Titanic, også griner jeg av Lassie. xD Stå på!

  9. Ingrid Says:

    Haha, det er egentlig ikke lov. :3

  10. Ronja Mari Says:

    High School Musical er verdens beste triologi om man kan kalle det de! De filmene er så herlige at man kan ikke gjøre annet enn å bare leve seg HELT inn i dem. Det er sånn at man tror at man er dem selv. Fantastisk skal jeg si deg. Bare ELSKER de filmene der altså! Ah, herlig sier jeg bare 🙂
    Så ja, jeg skjønner godt at du startet å gråte av den filmen. Det er en fantastisk film altså 😀

  11. Jeanette Says:

    Hehe, de filmene er jo ganske søte da, men kan ikke si jeg følte noen tårer som prøvde å komme ut. Huff, nei. Alle gråter av titanic, men high school musical? — Aww 😀

  12. Line Says:

    Livet hadde vært herlig vist vi kunne levd som de! ;D

  13. Katrine Says:

    Vel.. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er den aller største fan av HSM, men jeg har sett de første to..
    Men jo, det hadde vært jævlig fett om vi satt på eksamen, og plutselig bæljet alle ut i sang, haha.
    Livet deres virker perfekt, for det er de vil at vi skal føle. «Hvorfor kan ikke livet mitt være som deres?». Film er et type media som er utrolig flinke på å gi oss den type følelse.

    Jeg hadde nok sett litt rart på deg om du plutselig brast ut i sang i kantine, men haha – Morsomt!

    Sv: Tusen takk for en flott kommentar, altså! Setter jeg stooor pris på.
    Og det at vi faktisk hadde en leser innom bloggen vår er jo bare dritkult! Hehhe. 🙂

  14. Linus Says:

    Den filmen er jo hærlig da 😉 skulle ønske livet mitt og var sånn:)

    sv: sant.. det står helt bom fast…

  15. m Says:

    Ja, gjør hele mandagen bra!: D
    Jeg vet ikke om det er lov å gråte til high school musical, men personelig syns jeg ikke det; )

  16. Kari/Hestia Says:

    Kjekt for meg at det ikke bare er jeg som griner av filmer :o)

    Takk for kommentar, forresten… Fortsettende spørsmål; Hvilke yrker er bra, og hvilke er dårlige, og hvorfor? – jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig….

  17. Kristin Says:

    takk for det-liker de godt selv=)

    Jeg er veldig glad i musikal filmer, men er ikke så fan av de filmene der. vet ikke hvorfor egentlig men=P he he
    ha en fin dag

  18. Linn Marie Says:

    hehe jeg har faktisk aldri sett noen av HSM-filmene jeg, men hørtes ut som det kunne vært en artig skole om det var som i filmene ja. Hvorfor det ikke kan være sånn? Fordi det er for godt til å være sant? hehe ikke vet jeg 😛 Men kult hadde det vært.

  19. marianne Says:

    sv; Vi måtte betale i går, men nå har de fjernet det igjen!
    Det kan jo være at du gråt fordi filmen var så tragisk? Neida, men å gråte av High School musical filmene? hehe Synes uansett innlegget ditt var utrolig bra! 🙂

  20. Elise Says:

    High School Musical må vel være lov å grine av vel 😛 Det er bra saker.. Jeg og kunne ønske det var dansing og synging i gangene på skolen.. Det hadde vært noe det =)

  21. Caroline Maria Says:

    Du får iallerfall lov å grine med meg 😉 Syns den er så fin at man må nesten felle noen tårer på slutten av filmen 🙂

  22. chriistine Says:

    Bare gråt i vei, liker den filmen veldig godt 🙂

    Sv: Håper det gikk bra, men det føles ikke sånn bare!

  23. sarah Says:

    Hahahah, jeg ELSKER det innlegget her Atleee! Beste jeg har lest på lenge:-) fint lov å gråte, bra å gråte, sunt å gråte. bra å vise litt følelser. digger:-) besides. Om det hjelper noe. Jeg har både HSM og Camp Rock sanger på itunes. De har blitt hørt på en del ganger. Fine sanger og tekster 🙂 luv it! Thnx for dagens oppmuntring på en måte:-) hihi

  24. Marthe Says:

    har ikke sett den siste high school musical enda, men må jo nesten se den snart =)

  25. Ingrid Says:

    SV: herlig 🙂 hvor i spania da?

  26. Camilla Says:

    Det var ikke så moro å komme opp i eksamen på bursdagen min nei, menmen, hadde vært på skolen likevel om jeg ikka hadde hatt eksamen, eneste minus er at eg ikke får pratet med vennene mine;/

    Men takk for gratulasjon!:D

  27. cissi Says:

    det kan gott vara tillåtet att gråta till den 😉 om ditt liv var som troys skulle du ha en tjej som alltid gav upp som du fick jaga tillbaka!

  28. Ida Says:

    hahah, konge blogginnlegg :D!

  29. Eirin Says:

    Hihi, jeg har alltid hatt en drøm om å være Sandy(Grease)!;)
    Livet hadde vært en drøm om vi bare kunne danset oss igjennom det. Men tror livet til mange ville blitt veldig plagsomt hvis jeg skulle synget meg igjennom det!

  30. Oda Says:

    Er komplisert også, vi skal ha prøve i hele boken:S.

  31. elihatlehol Says:

    Jeg klarte å holde tårene inne! (såvidt). så den på kino med MANGE, såeh..ville ikke gråte der lissom 😛
    JA, livet skulle vært som en musical, heerliig 😀
    og ja; har ma sett alle filmene i en serie så MÅ man se den siste også!

  32. Eva Kristine Says:

    jeg liker filmene, de er herliige 🙂 jeg satt vell å gråt under 2ern ^^
    helt eniig , skulle ønske livet kunne vært som filmene ;D
    sv: aaaw, ^^

  33. AnonymtFashion Says:

    High school musical er heilt grusomt. Offa

  34. Karoline R. Says:

    Hahaha:P Har ikke fått sett HSM 3 enda, men jeg har dype tvil om at den er veldig bra:P Men jeg har litt lyst på et HSM-liv likevel..

    Sv: Heldigvis er det ikke mitt speil og ikke jeg som knuste det, så da er det ikke ulykke for meg;)

  35. Marte Says:

    huff, jeg missliker high school musical 😛 for det første liker jeg ikke musikaler (med ett untak så langt, phantom of the opera..), og for det andre liker jeg ikke skuespillerne:P de er så overdrevne og … ja!

    Du ligner litt på Zac Efron i utseende forresten:P HAHAEHEH:D

  36. ceciliek. Says:

    Det var en herlig helg, men er helt vrak nå – fest tar på!

    Hvem sier at livet ikke kan være som i HSM? Hvorfor ikke bryte ut i spontan sang på bussen om morran? Bare allier deg med noen rundt om i bussen og syng i vei – jeg er sikker på at folk blir med og setter pris på et lite avbrekk i hverdagen. DO IT! (do it og fortell meg om det etterpå).
    Dansing i regnet er koselig – gjør det og!

  37. Tonje Says:

    Hehe, nå fikk i hvert fall jeg lyst til å se 3’ern 🙂 Nesten litt skam at jeg ikke har sett den ennå ;P

  38. IdA Says:

    Digger innlegget!=)
    Elsker rett og slett High School Musical. Elsker sang og musikk<3
    Drømmer og å leve på en sånn high school, men det gjør vel alle;)

  39. Terese Says:

    Tenk om livet var som HMS – då hadde alt vert perfekt!

  40. Martine Says:

    Jeg har ikke sett filmen enda, men jeg skal! =P Syntes enern var bra, toern var virkelig dårlig, men jeg har faktisk gode forventninger til treern! Jeg tror den faktisk vil bli bra =P Men jeg får vente med å se, for jeg har ikke tenkt til å bruke 90 kr på å se den på kino =P

  41. Anoma Says:

    ja, håper jeg også! :/

  42. Charl8e Says:

    Du skal få lov til å gråte om du må 😉

  43. Synne Says:

    Livet hadde vært herlig hvis det var sånn som i HSM, ja! 🙂

  44. Thea Says:

    sv: heldig:)

  45. Kristine Says:

    vs. Digg med sommerfølelse da!! 🙂
    Åja!! Det er lov å gråte av den 😀

  46. Sara Says:

    Husker ingenting av HSM 3, jeg 😛
    Hva gråt du av? x)

  47. Hedda Says:

    Hehe, Spania er en god grunn spør du meg 😀 Da hadde jeg også droppet sommerjobben, uten tvil. Kjipere å ikke jobbe når man bare går å trasker hjemme hele sommeren 😛 Lykke til med jobbleting i Spania, da=D

  48. Marius Says:

    SV: såpass?:P

    Btw, ja det er lov å gråteav de filmene. Jeg gjør:D

  49. Torbjørg Says:

    Sv: Du kjøper en slik hun til meg du eller? :p

    Jeg satt å gråt av den filmen jeg også. Den er utrolig nydelig, så du burde ikke skjemmes hvis du gjør det.

  50. Madeleine Says:

    SV: å, så kjekt at du har vært innom bloggen min da:)
    Jeg syns det var så vanskelig å redigere design og sånn, pluss at det er lettere å følge andre blogger fra blogg.no – men kanskje jeg kommer tilbake:) Hehe=)

    Den filmen er så søt! Jeg elsker HSM 😀

  51. Malin Says:

    Hadde vært helt herlig å synge sammen en hel gjeng og plutselig bare danse rundt i gangene. Hvis noen prøver seg på noe lignende, blir det som oftest bare rare blikk her !

  52. Sonia Says:

    Haha! Godt skrevet, du tenker jo tankene mine! Og HVEM har et nyydelig tak på toppen av skolen sin?!

  53. Ronja Says:

    Haha, det hadde vært så gøy om noen hadde en samtale i gangen på skolen, så utviklet det seg til en sang med masse dansing å sånn! Hadde vært utrolig gøy 😀

  54. Kim Norheim Says:

    awww. Ja.. Film nr en var bare nydelig.. Får en tåre i øyet hver gang jeg ser den.. Troy er så nydelig..
    2ern var ikke så bra..
    og 3ern var enda verre

  55. Marcus & Victoria Says:

    huuum…har ikke sett noen av de..regner med at de annbefales? så kan jeg sjekke om jeg griner selv..

  56. Elisabeth Says:

    Haha dritbra skrivd!
    HSM suger, men det hadde vært litt kult om det var helt vanlig å begynne å synge midt i kantina eller gangene 😀

  57. victoriamadeleine Says:

    Tror jeg må se den filmen nå, hehe 😀

  58. maikena Says:

    ååååh, I LOVE HISH SCHOOL MUSICAL ❤

  59. maikena Says:

    HIGH *

  60. Anniken Says:

    Har ikke sett High school musical jeg, men vurderer det litt nå =)

  61. Lovise Says:

    Sv: Takk 🙂

  62. Sandra Says:

    Takk:)

  63. Pia Says:

    Fin blogg 🙂 Tror ikke jeg hadde tørt å begynne å synge offentlig som dem, men hadde vært litt morsomt da ;-D

  64. ANNISA Says:

    Så enig! Jeg går da faktisk rundt i gangene og synger for meg selv mens jeg danser litt sånn forsiktig. HAHA!

    Grattis med ikke sisteplass da 😀
    SVAR: Takk, jeg bare eide svenskene! 😉

  65. Tor-Arne Says:

    SV; Hehe, jeg har laget designet mitt selv jeg! Altså, gratis X)

  66. EVANETICA Says:

    Virker somo m de har det perfekte livet, ja. Har ikke sett den selv enda, men har planer om det! Håper ikke jeg også begynner å gråte xD

  67. Ceciliee Says:

    Jeg tror jeg har sett alle filmene minst fem ganger hver, haha!
    Også kan jeg alle sangene i toeren, knis.
    Spesielt når jeg er på fest synes jeg det er gøy å dra i gang en HSM sang, jeg blir ganske nedstemt hver gang skal jeg si deg ._.

  68. TonjeThorvaldsen Says:

    Du gjør det, ja 🙂 Den var veldig bra, håper det kommer en etterkommer av twillight!

    Haha, herlig bilde av dere! 🙂

  69. Ida Bianca Says:

    Takk for det du!

    .. jeg gråt av high school musical 3 :p

  70. Lise Margrethe Says:

    sv: takk for det, skjønner ikke så mye enda, men det kommer vel etterhvert 🙂

  71. Vilde Says:

    Desverre er det bare sånn på film. Du burde se «Så som i himmelen», «Atomenent/Om forlatelse» og «Daboken/The notebook». De er veldig fine. Jeg gråter alltid av dem..

    🙂

  72. Julie Amundsen Says:

    Jeg så den på kino jeg,syntes den var kjempe kjedelig:P Klarer ikke å grine av filmer jeg;O

  73. Camilla Says:

    Sv: hehe ja skal gjøre det : ) jeg gråt av den jeg og, altså.. haha

  74. Vilde Says:

    Man skulle sunget og danset mer, særlig med hverandre ! Skoleåret er nokk så langt og kjedelig, og i løpet av 2 år på ungdomskolen er alt vi har arrangert en eldrefest ! Hvorfor kan ikke alle skoler begynne med musical, dans i gym og sang i musikk ? 😀 Hadde vært supert ;D

  75. Marie Says:

    Jeg elsker HSM filmene, i alle fall 1’eren og 3’eren. Tenk å leve et slikt liv, det hadde virkelig vært himmel! Drømmer meg helt fint bort i den verdenen, dansing og sang hver dag, hvem liker vel ikke det? 🙂
    sv: krysser fingrene for at du ikke kommer opp i muntlig, eksamen er noe dritt!

  76. kristin hov Says:

    haha, så herlig 😀

  77. Siri Says:

    Jeg gråter nesten selv av HSM 3 jeg, så jeg tror det er lov :).
    Og å danse i regnet, med drømmegutten skulle jeg GJERNE gjort <3. God natt 🙂

  78. Maiken Says:

    kan vi ikke bare lage en norsk utgave !! : p tehe

  79. Kine Says:

    Jeg har alle filmene, men jeg har ikke hatt tid til å sett nr 3 enda… fader, da må jeg vel gjøre det ganske snart!

  80. ThorHenrik Says:

    Hei. Filmen er halveis bra, jeg har masse forslag til å gjøre den bedre som jeg også har blogget om, men til spørsmålet ditt. Ja det er lov å gråte til den hvis man føler for det. Jeg gråt også til livet er herlig, og hvem skulle ikke ønske at livet sitt var som en high school musical film. De er jo bare best og de har det så bra uansett hva som skjer og selv om de ikke kan synge bare synger de og alt er perfekt.
    Bare gråt i vei videre du, det er mange filmer man kan gråte av spesielt Oppdrag nemo 🙂

  81. Sandra B Says:

    SV: Takk for kommentar:)!
    Selvfølgelig er det lov å gråte av den søte filmen ;o satt og gråt jeg også, så du er nok ikke den eneste ;D.

  82. Irja Says:

    Aww, High School Musical er kjempebra! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett det filmene! Og jeg er totalt enig, livet burdre vært en musikal! 😀

  83. Duha Moucharef Says:

    Njaa, mn æsj, jeg hater filmene 😛

  84. diana Says:

    Vanessa es la mejor 😛

    elle me encanta es la mejor ;D <33<3<

  85. diana Says:

    me encanta HIGH SCHOOL MUSICAL ES LO MEJOR <3<3<33<3<33<3<33<3<3<3

    VANESSA <3<3 XOXO :d

Legg igjen en kommentar

