MGP – Et familie program?

Først vil jeg bare si at denne uken blir det konkurranse på bloggen min. Jeg har vært så heldig å bli sponset av noe «hemmelig», så nå blir det en pheet premie og pheeete trøstepremier. Følg med!

Hvem var det som ikke så eurovision finalen på lørdag. Hele 2,2 millioner nordmenn så Rybak knuse konkurrentene og hørte Synnøve Svabøe snakke om puppene sine. Sistnevnte har fått MYE kritikk for hennes kommentator innsats i årets mgp. Under hele avstemmingen var Synnøve i godt pratehumør, og klarte rett og slett ikke å holde kjeft. Det var litt synd. Men folk mener at hun kom med stygge og unødvendige kommentarer under hele sendingen. Noen synes at kommentarene passet seg ikke i en slik familiesending. Okei, den skjønner jeg ikke helt. Jeg synes jo at MGP kan nytes av hele familien, men man skal ikke kritisere Synnøve Svabøe for å være grov når ca 70% av artistene i årets eurovision finale spiller på sex! Dessuten så brukte Synnøve Svabøe språklige bilder isteden for å si ting rett ut som feks : «Jeg har bare vært og gjort mitt, mitt bittelille» og «Ja nå tenker jeg det kriblet litt ekstra under togakjolen til Petter Stordalen på togafesten hans på oslo`s beste vestkant». Dette er ikke grovt, men utrolig bra sagt!

3521283495_d128e82407
Hadise – som tatt ut fra Beat for Beat

3527648421_ab35624ab6
Trang boxer anyone?

3527654995_6b65f3a138
Og her var det vel litt for mye vindmaskin!

3527658203_e08df13f4f
Sakis er sexy. Til alle kraftigbyde nordmenn som planlegger sommerferie til hellas: De har bare størrelse small på skjortene der nede.

3528516864_374b781e9c
Ikke bøy deg over for da blir alle pedofile menn der ute glade

3528767832_c990af5f8d
«We`re gonna do the bom bom» synger Svetlana og man trenger ikke være en atomfysiker for å forstå hva hun synger om.
dita-von-teese-cp-6711113
Sist men ikke minst….

Konklusjon: Jeg synes Synnøve gjorde en flott jobb, og ærlig talt dere. Barn får mer enn nok sex slengt imot seg i Eurovision, så noen små frekkiser av Synnøve synes jeg passer seg veldig bra! Jeg vil kanskje kalle mgp et slags familieprogram, men det er umulig å unngå de korte kjolene, de sexy karene og de fengende sangene med skjult sex-motiv. Se det på eget ansvar sier jeg! Ja, Synnøve pratet FOR mye i slutten av sendingen, men ærlig talt. Vi vant! Må vi nordmenn alltid finne noe å klage på? «Synnøve ødela kvelden min» sier mange. Nei, du ødela kvelden sin selv ved å bry deg så jævlig over hva hun sa istedet for å glede deg over at neste år blir Eurovision i Norge.

Er MGP et familieprogram?
Har Synnøve fått ufortjent mye dårlig kritikk?

Peace out.
Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

33 kommentar to “MGP – Et familie program?”

  1. Monica Yvonne Says:

    MGP er jo definitivt ment å være et familieprogram, men det er kanskje ikke helt egnet for barn, som du viser på bildene her. Men er ikke sikkert barna tenker mye over det heller, det er jo underholdning liksom 🙂

    Og så har vi jo mgp junior, det er mere et familieprogram mener jeg 🙂

  2. Martine Says:

    Jeg syns de spiller alt for mye på sex, det er nok fordi kvaliteten på sangene blir dårligere og dårligere, så de må kle av seg mer og mer for å få folk til å stemme på de. Det er jo et familieprogram, men (utenom i år egentlig) så er det litt for spesiellt inntriserte, det er jo noe spesielle sanger og slikt som ikke alle har mye til overs for.
    Martine

  3. Ida Says:

    sv: Takk for hyggelig kommentar. Kunne ikke vært mer enig. Det er og forblir et familieprogram. Mindre sex enn Britney, så da får det bare gå sier nå jeg… hehe

  4. Lene Says:

    takk 🙂
    har hatt det en stund. Men min andre klikka. så lagde ny 😉

  5. anne marit Says:

    enig – de siste årene har nok ikke vært sånn superbra. når det gjelder at enkelte syns flere deltakerne i grand prix fokuserer for mye på sex, så man jo faktisk ikke ta programmet for det det er. det finnes MANGE musikkvideoer ellers og som fokuserer MYE mer på det. Synnøve Svabø gjorde en grei jobb hun, det tok bare litt av på slutten. Og hun burde kanskje valgt et annet tidspunkt å snakke om hvor hun hadde tennissokker, enn når Norge skulle lese opp poengene sine. hehe.

  6. anette marlen Says:

    synes egentlig ikke noe av det hun har sagt eller hva som ble vist av deltakerne på mgp spiller noen rolle. barn ser for mye ting på tv fra før av. Bare tenk på alle artistene som spiller på sex og musikk-videone dems blir sendt om og om igjen 100 ganger om dagen på the voice og mtv.

  7. Silje Says:

    Veldig bra poeng – som jeg faktisk ikke hadde tenkt over! Selv reagerte jeg ikke på at hun var grov i kjeften. Men synes det var slitsomt og ødeleggende når hun pratet så utrolig mye! HELE tiden! Særlig mot slutten. Det var bare rett og slett forstyrrende, synes jeg, da… Men at det var så ille som de fleste skal ha det til, synes jeg ikke!

  8. Vilde Hjørnevik Says:

    Bra skrevet:) jeg synes ikke synnøve var grov, men hun var bare litt irriterende til tider! Haha. JEg trodde jeg skulle dø av latter når han greske danset!

  9. Silje Gusfre Says:

    Haha! Fy fader å masse rare folk det er med på mgp altså. Døøør ;-p

  10. Talkie Walkie Says:

    MGP er et hurra-program. Ikke noe galt med litt hud.

    Og det er godt å høre at flere er enig med meg når det kommer til fru Svabø. Jeg syns hun var herlig!

  11. Nina Cathrine Says:

    Reagerte ikke så sterkt jeg, kanskje hun pratet litt mye under poeng opplesinga med alle telefonene osv, men det synes jeg de pleier gjøre. Hadde ikke noe i mot det..

  12. Joakim Radiomann Says:

    Jeg syntes Synnøve har fått helt OK med kritikk. Sånn det skal være syntes jeg ettersom at hun ødela mye av følelsen for meg!

    MEN nå skal sant sies at NÅ er jeg lei MGP 😛 Det er jo iKKE noe annet enn det på nettaviser, i avisene og på tv. Blir lei ass!

  13. Sara Says:

    Jeg så ikke på euroblabla.

  14. dagny Says:

    nei , folk overdriver med synnøve, jeg synes det ikke gjore noe at hun sa det.

  15. Marthe Says:

    jaa mgp er et familieprogram ;p og synnøve har fortjent kritikken, hun kunne ha holdt kjeft en del.. :p

  16. Ida Says:

    ESC er et familieprogram, selvom det er altfor sent på kvelden for små barn (som meg). Det er vel litt langtekkelig for de minste, også må man ha interesse av å høre på musikk.
    Egentlig synes jeg Synnøve får overdrevent mye kritikk, for det er faktisk sånn at det er mer interessant å høre på hennes snakk enn å høre om hvem som kom på sisteplass under den første ESC finalen, hvem som fikk så og så mange tolvpongere det og det året osv.. Men hun kunne godt begrenset seg litt, enkelte steder hvor hun skravla som verst kunne hun godt hold kjeft.

  17. anonyyyym Says:

    Kunne ikke sagt det bedre selv, er enig med deg, Atle, endelig noen som sier det som det er.

  18. Susanne Vedvik Says:

    SV: Tusen takk for fin kommentar 🙂 Håper du hadde en flott 17.mai selv.

    Jeg mener synøve dreit seg ut, når man klarer å si på tysk» Skal vi knulle, Hega» etter at tyskerene har gitt sine stemmer, da er det på tide med sensur og pipetone. Jeg mener også at klærna til flere av deltakerne var veldig på kanten i år, men som man sier – sex selger, eller?

  19. Cathrine Says:

    Er sikker på at Synnøve var bedre enn den engelske kommentatoren som satt å hetset alle andre bidrag enn Storbritannia. Og så ble han sur når de ikke fikk stemmer. Uansett, digger MGP/ESC!!!!

  20. Marte Says:

    Jeg hadde ikke noe imot Synnøve Svabø som kommentator, MGP bruker mye «sex», med klær og framførelser, og at Synnøve kom med noen litt «på kanten» kommentarer innimellom gjorde meg ingenting. Jeg synes hun hadde veldig passende kommentarer, og de fikk meg faktisk til å LE! Er ikke det underholdende, vet ikke jeg. Mye bedre enn Per Sundnes, haha!

  21. Cathrine Says:

    SV: Aha! Jo, han var ganske frekk og hadde sine utsagn. Han snakka om at han gjerne ville klappe til Alexander og at han var drittlei Norge og låta 😛 På avstemningen var han bare sarkastisk og irriterende så skulle gjerne sett det på norsk tv i stedet!

  22. Mia Says:

    Jeg synes at Synnøve gjorde en dårlig jobb, rent kommentatormessig. Hun kunne spart seg for en del av utsagenene sine, som hun har fått kritikk for i etterkant, og ordlagt seg selv bedre. Etter min mening kunne hun holdt kjeft 80 % av tiden 🙂 Greit nok, sex hører vi overalt, og da tåler vi å høre det nå og. Men det er en grense for hvor mye bullshit og tørrprat man må tåle å høre under en MGP-sending. Jeg hørte mer til hun, enn sangene … Så det sier sitt!

    Alt i alt, så synes jeg heller folk burde fokusere på Rybak og den prestisjen han gjorde. Jeg er stolt over å være nordmann 🙂

  23. Eileen Says:

    Jeg er enig i de du sier om Synnøve, hun er morsom og høre på! Mulig hun pratet litt mye på slutten der ja, men he greia va jo egentlig komisk. Syns det var gøy å høre på henne jeg : )

  24. Anne Jorid Says:

    Bra sang det der 😀
    SVAR: Ja, det passet så bra i dag 😀

  25. EVANETICA Says:

    HAHA! Så innmari bra sagt. Si det til media, du!! 😉

  26. jeennys Says:

    Syntes Synnøve var morsom jeg. Kvelden hadde ikke hvert den samme uten henne :] «førtiårskrise på høyehæler» :L

  27. Mari Says:

    Helt enig! Det at synøve kom med noen «groviser» er barnemat, ingen unger under 15 skjønner hva hun mener engang! Jeg syntes Synøve gjorde en glimrende jobb jeg, fikk meg til å trekke litt på smilebåndet, for å si det på den måten! 🙂

  28. chriistine Says:

    Det kan fort blir litt for mye av det gode…

  29. Victoria Madeleine Says:

    Enig med deg, frekkisene er bare morsomme, og at hun snakket litt for mye på slutten. Men hva har man vel ikke mute-knappen for? 🙂

  30. Hilde Says:

    JA jeg er så utrolig enig med deg i det! Jeg satt å så showet med ei på 9 år og det ho ser observerer de mer enn det ho hører. Synnøve sier bare det vi tenker og hun var bare konge vil jeg si. Det var ikke hun som ødela showet, det klarte ESC selv. Men rent fakta messig med det hun sa var ganske løst, men noen av kommentarene hun kom med var bare å le og kose seg av 🙂 Men det er godt vi har noen som deg som har skjønt at de spiller for mye på sex og ungene ser det, desverre… 🙂

  31. Maren Says:

    syns synnøve var morsom å høre på jeg! haha 🙂

  32. Serine Says:

    hehe, helt enig jeg!

  33. Marie Says:

    Jeg synes Synnøve er kjempemorsom! Skjønner ikke at folk skal rakke ned på henne bare fordi hun er så utadvendt.
    Men ja, dette året syntes jeg at mye dreide seg om sex fra deltakerne..
    Altså, korteste kjolene og strammeste toppen og slikt.
    – MEN Rybak greide vinne med lange svarte bukser og langermet skjorte.!
    Så hint hint til neste års deltakere 🙂

Legg igjen en kommentar

