Betyr alder mye når det gjelder kjærlighet?

Sladdersulten som jeg alltid er, er det en fast rutine å stikke innom Side2 og 730 hver dag og sjekke hva som skjer der ute i den spennende og ikke minst viktige kjendisverdenen. I dag var intet unntak, og nå må jeg dele litt gåssip med dere her. 

«- Dater 18 år yngre mann
Sturla Berg-Johansen har funnet lykken.»

parameter

«Oida» var den første tanken som slo meg. Så tenkte jeg «ikke Jan Thomas & Christoffer all over again»!!? Men så må man virkelig spørre seg: Må alder være et hinder for kjærligheten? Hvorfor MÅ din utkårede være akkurat på ca samme alder som deg? Hvem har skrevet den regelen?

Men dette må man se fra to sider. Sturla er 41 år. Den han dater er 23 år. Det er en ganske stor aldersforskjell. Det samme med Jan Thomas & Christoffer, og dette fikk jo utrolig mye kritikk. Om Sturla saken får like mye kritikk tror jeg ikke. For jeg vedder på at folk ser Jan Thomas sitt forhold til Christoffer & Sturla`s yngre date blir sett på som to forskjellige ting. Man kan si at «ja, men christoffer var jo bare 18 år, mens han Sturla dater er jo 23 år. Det er jo så stor forskjell».  Nei, det er ikke det. Ja, man kan vokse som person på 5 år, ja man blir annsett som litt eldre. Men det er likevel en aldersforskjell som skriker «åheeeida». Så hvis du var kritisk til Jan Thomas & Christoffer, motsier du deg selv egentlig hvis du ikke er kritisk til dette!

Men jeg støtter det fullt ut! Alder betyr lite mener jeg. Det som betyr noe er om man er lykkelig! Og alder bestemmer ikke hvem du forelsker deg i!

Hva synes dere?

Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

55 kommentar to “Betyr alder mye når det gjelder kjærlighet?”

  1. Marte Says:

    Mener ikkje at aldersforskjell betyr så mye eg heller. Men kan forstå at det føles rart for mange. Om f.eks. en pappa hadde opplevd at datteren/sønnen hadde fått en kjæreste som er like gammel eller eldre. Kjæresten min er litt mer enn 6år eldre enn meg, og noen venninner reagerte når de kun kjente til tallet. Men etter å ha blitt kjent med han og forholdet vårt merker de at det ikkje har noe å si i det hele tatt.
    Synes Sturla skal stå på, at han er lykkelig er det viktigste=)

  2. Ingrid Says:

    Det er alikevel forskjell på å lage gifteplaner i en alder av atten og i en alder av tjuetre. Men for min del får de gjøre hva de vil. Alder setter ikke noen grense. Eller joda.. men de grensene står i loven. Juhu.

  3. Joakim Radiomann Says:

    Jeg syntes alder ikke har så mye å si nei. Det er jo snakk om kjærlighet. Kjærlighet er kjærlighet det, uansett hvor gammel man er. Klikker man sammen, så klikker man sammen!

    Men herre min hatt altså, Sturla står jo nesten på min liste over heite kandidater, så 😛

  4. anette marlen Says:

    Jeg synes det er tragisk at jan thomas og christoffer fikk så mye pes bare fordi det er så stor aldersforskjell. Alder spiller ingen rolle, det er personen og personligheten som teller.

  5. Ida Susanne Says:

    Jeg er enig med deg, selv om det kan virke rart så har jo alder egentlig ingenting og si hvis man er forelsket:)

  6. Line Granheim Says:

    Bra sagt!:) Hehe, ikke alle som er kurert, dessverre! Irriterende…

  7. sigrid anny Says:

    Alder har lite å si, men en må da ha referansepunkter på noe annet enn felles barndomsminner, hihi 🙂 Det som slår meg som litt rart er at menn ofte kan ha forhold til yngre partnere, men om en kvinne gjør det samme så blir det sett litt skjevt på. Kjærlighet bør en nå uansett ta imot uansett alder 🙂

    Sv: Takk for kommentar på bloggen min 🙂

  8. EVANETICA Says:

    Jeg synes egentlig alder spiller en liten rolle. Blir det et for stort gap, blir det bare.. ekkelt! Jeg er sterkt imot pedofili, så er nok derfor. Jeg synes liksom 5-6 år er nok forskjell, men er begge godt voksen er det ikke like nøye.

  9. BenedikteS Says:

    Jeg har jo fått litt sånn «wow» følelse, men det trenger jo ikke bety noe 🙂 Har man funnet den man elsker, burde ingenting stå i veien!

  10. Terese Says:

    Dersom man føler at man er ca like voksne er det jo samme ka alderen er!

  11. Cathrine Says:

    Alder trenger selvfølgelig ikke være noe hinder, men det kommer an på personene og situasjonen. Som f.eks Jan Thomas og Christoffer har jo en ganske STOR forskjell… Men selvfølgelig, kjærlighet er jo kjærlighet uansett alder 😉

  12. Line Says:

    Alder har ikke mye å si. Det må være opp til hver enkelt. 🙂

  13. Spot-on Says:

    Jeg synes det er flott, men som noen sier, hvorfor skal ikke det samme gjelder kvinner. Dater kvinner yngre menn så går sladderet som bare pokkern…. det er jo bare så utrolig urettferdig…

    En god side for internasjonal sladder er x17online.com 😉

    Ps: Tusen takk for kommentarer på siden min, så utrolig hyggelig :D:D

  14. SANDRA HELEN Says:

    SV; takk, det var kult å vinne noe

  15. Ida E.Santos Says:

    Er enig med flere her, har man funnet en man elsker skal ikke alder ha noen betydning. Men om aldersforskjellen er så stor at personene er på forskjellige stadier i livet kan dette skape større problemer i forholdet. Har selv vært i en sånn situasjon 🙂

  16. Iris - Glade dager! Says:

    sv: Tusen takk! Stor aldersforskjell er ikke farlig 😉 Ha en fin dag.

  17. Cecilie Says:

    Jeg syns heller ikke aldersforskjell har noe å si, er man lykkelig så er det det som tels 😛

  18. Vilde Says:

    Jeg er helt enig !
    Eneste måten alderen kan være et «problem» er i tenårene. Hvis jeg hadde forelsket meg i en på over 20 ville ikke foreldrene vært særlig happy. Da ville de tenkt på utnyttelse/seksuelllevalder osv. Men etter 16 år, synes jeg kjærlighet ikke har noen grenser ! Som du sa «Det som betyr noe er om man er lykkelig.»
    ;D

  19. Julie Amundsen Says:

    Det kommer jo helt an på om hvor gammel man er i hodet også:)

  20. Sara Says:

    Alder bestemmer ikke hvem man forelsker seg i. Men ofte i et forhold- når aldersforsjellen er såpass stor, så kan det være vannskelig å ha like mange ting til felles- å få det til å funke, enn om de hadde vært på lik alder. Hadde en mann i 40-åra blitt forelsket i en i tjue, ville det blitt kalt for pedofili, så det er jo litt rart at de kan finne lykken. Men for all del, generelt sett har alder veldig lite å si.

  21. Linda Says:

    Alt er relativt. Synest ikke i de fleste tilfeller at alder har noe å si et forhold, men så har man jo 16 år gamle jenter som er sammen med menn på 26 ++, noe jeg synest er feil, og jan thomas og sturla som er dobbelt så gamle som sine partnere. Det er litt spesielt, men det er da for guds skyld deres valg 🙂

  22. Heida Says:

    Syns ikke det har så mye å si jeg, assa det finnes jo grenser, det gjør det. Men om de har det bra sammen, så er det det som teller 🙂

  23. Rebekka-Jennie Says:

    Alder har ingen betydning så lenge man er over 16 så synes jeg det er greit 🙂

  24. Evy Says:

    Jeg synes engeltig ikke alderen har noe å si, i hvertfall ikke om man er fylt 16 år – men selvfølgelig.. hvis en mann på 45 var sammen med en jente på 18, så hadde jeg begynt å lurt litt! alt med måte sier bare jeg! 😉

  25. Benedikte Says:

    synes ikke alder skal ha noe å si egentlig. men det finnes en grense synes jeg, en burde passe seg så det ikke blir sann, «jeg kunne vært far din» forhold..

  26. Sonia Says:

    Jeg er enig med deg, kjærligheten kjenner ingen grenser!

  27. Ida Says:

    Takk for lykkeønskninger 🙂 Jeg tror jeg trenger det sårt…

    Forøvrig er jeg helt enig med deg i denne saken. Det er helt utrolig at folk henger seg opp i alder på den måten. Jeg skjønner at det blir snakk når folk gjør som Anna Nicole Smith – men der skjønner man jo hensikten bak. I disse to forholdene som du har nevnt, er det vel ingen som tjener noe på noen – annet enn kjærlighet. Og da synes jeg folk kan gjøre som de selv vil. 🙂

  28. Lene-Cecilie Says:

    SV: Jo, den er ikke så aller verst 🙂

  29. Dina Says:

    Enig med ja, alderen spiller ingen rolle 🙂

  30. Anink Says:

    Er det snakk om voksne mennesker har vel ikke alder noe å si. Men jeg syntes det er ekkelt med folk over atten som er sammen med typ 14-åringer

  31. Karoline Says:

    Jeg syns det har mye å si om det for eksempel er en 15åring som er sammen med en på 23år for eksempel. Men det er ikke så gale når enn er over 18år, det blir på en måte litt mer godtatt da.

  32. Janne Says:

    Radiomann er konge =]
    Ognei, alder betyr INGENTING

  33. ThorHenrik Says:

    synes det er fint at han har funnet lykken jeg samme hvor gammel fyren er, hadde han vært rundt 15 så ja da hadde det betydd noe for da hadde vi nærmet oss pedofili, men jeg synes det er bra han har funnet noen. Jeg støttet Jan Thomas og jeg støtter Sturla. 🙂 Alder har ikke så mye å si 🙂

  34. Silje Says:

    helt enig med deg! 🙂 flott innlegg!

  35. KAYSO Says:

    Først av alt, jeg visste faktisk ikke om 730 siden, hihi, så takk for det tipset, hihi! Når det kommer til Sturla så visste jeg ikke at han hadde funnet seg en heller jeg, men aldersforskjell.. vet ikke jeg, personlig ville ikke jeg ha hatt en som er fryktelig mye eldre eller yngere enn meg, men kjærligheten har ingen alder eller noe slikt? Jeg synes jan thomas sitt forhold til christoffer blir på kanten til pedofili, gutten kunne ha vært sønnen liksom, men det er vel egentlig ikke min sak å mene noe om dette, de er lykkelige såå 😛 Men tenk om ti år da, da christoffer fortsatt er kjekkesen og jan thomas er skrukkesen? What then? Samme gjelder jo for sturla sin del liksom. Vet ikke jeg. Alder har litt og si da, hvis det blir et stort gap 😛

  36. BenedikteS Says:

    SV; Takk! 😀 Ja, det var helt ekstremt! 😮

  37. Henke Says:

    hehe, takk skal du ha!

  38. Yvonne Says:

    Aldersforskjell ja, eg syns det er litt ekkelt som om eg f.eks. hadde vore sammen med en som kunne vore faren min.
    Men kjærlighet er kjærlighet, og det må nesten alle berre respektere.

  39. Benedikte Says:

    @svar: da kom ikkje Noor til finalen

  40. Sigurd JL Says:

    syns det er greit at de er sammen med yngre folk jeg:P
    sv; kom du opp i både matte skriftlig OG muntlig?! snakk om uflaks!

  41. Line Says:

    Jeg tror ikke aldersforskjell betyr så mye når man har passert en viss alder. Ei venninne av meg på 25 er samboer med en kar på 41, og de har det helt supert sammen. Selv har jeg data en som var ti år eldre enn meg, og dumpa han fordi han var for ung for meg. Alder er så mye mer enn ett tall på ett papir – det handler om modenhet, ønsker og drømmer for fremtiden, perspektiv på ting…. Alt er relativt som vi liker å si i Norge 😉

    Sv: Takk for søt kommentar forresten – fikk meg til å smile på en frustasjonsprega morgenkvist =)

  42. Ninon Says:

    Trur nok ikkje alder har noko å sei i eit forhold 🙂
    Einaste som telle er vell korleis folk har da sammen.

  43. Siri Malene Says:

    jepps, alder har nok ikke noe å si egentlig… =) er personene og kjørligheten.. men andre kan jo synes det er litt rart da, me det får man vel bare:p

  44. Therese Says:

    Alder har ingen betydning når det gjelder kjærligheten. Finner man hverandre, så er det vel det samme hvor gamle man er? 🙂 Selv har jeg vært sammen med to personer som var 2 og 1 år yngre enn meg (ikke det at det er såå mye, men jeg er jente – det skulle, i følge mange, vært omvendt).

  45. cluver Says:

    Vet du, jeg tror det kommer helt ann på menneskene og personene. Mentalt sett så kan det ofte ikke ha noe å si, mens andre ganger så har det så alt for mye å si. Men kjærlighet er jo blind, så man faller for personen ikke alderen, og all in time vil man jo finne ut om det passer eller ikke.

    Og ja, noe komisk at det ikke er samme oppstyret rundt dette, som når jan thomas fant sin. Men jeg vet ikke, sturla er på en måte mer hjemmekjær tror jeg, folk har en helt annen oppfattning av han og han er så kjær for mange.

  46. Marte Says:

    Hmm, jeg synes liksom at Jan Thomas er sammen med en 18-19 åring er litt.. ja jeg vet ikke hva jeg skal si. Når man er så ung som han er, vet man jo ikke helt hva man vil. Og å bli sammen med en som er like gammel som moren sin er litt rart synes jeg da.

  47. vilde therese Says:

    Jeg pleier ikke å synes at alder har noe å si. Og hvem de andre dater eller er sammen med har ikke vi andre noe med, egentlig. Sålenge de har det bra, så trenger vi vel ikke å legge oss bort i det offfentlig? Men at vi synes det er rart og at vi ikke selv ville gjort det, er en annen ting. Det skal man få lov til å synes. Men kjendiser har følesler de også, så jeg synes ikke man trenger å være frekke mot de på en annen måte enn man er mot en annen «vanlig» person man ikke liker. Eks: «Jeg kjente ei jente som kan samenlignes med Dorthe Skapell, og jeg liker henne ikke. Jeg ville jeg jo aldri skrevet eller sagt at jeg ikke liker hun jenta offentlig, men med Dorthe er det greit, hun er jo kjendis». Jeg synes det er litt feil. Kan man ikke bare tenke sånne ting for seg selv?:)

    oi, det ble lang og innvikla kommentar..

  48. sarah karoline Says:

    jeg tror ikke aldre har noe å si når det kommer til ekte kjærlighet, men lite sier meg at dette er ekte kjærlighet. jeg tror at for å gidde å være sammen med en som kunne vært din far, må det være ekte kjærlighet,men det kommer nok ikke akkurat til å vare livet ut 😛

  49. Linda Says:

    Helt enig i at alder ikke betyr noenting. Så lenge man er glad i personen og vil gjøre alt for den, så er det ingenting annet som betyr noe. En som er 15 år kan være like moden som en 19 åring, og selvfølgelig motsatt.. så alder har ingenting å si!

  50. Jeanette S Says:

    Vet ikke helt jeg… Syns det er greit, men et sted går grensen liksom:)

  51. Joakim Says:

    Jeg støtter det ikke!
    Sturla skulle bli min… FAEN!

  52. henning fra en død plass Says:

    la oss si at en venn av meg (23 år) er forelsket i en jente på 17 år og omvendt. så vil dei bli sammen for dei elsker hverandre så mye, men så sei noe at dei ikke kan allikevel, for det er en «norsk lov» som sier at bli sammen når det er over 3 års forskjell mellom partene. da er det IKKE demokrati i Norge lenger.

    og i Norge er det tross alt Demokrati enda, det er ikke ei lov som forbyr oss å bli sammen/gifte oss med noen som er 5-6 år yngre/eldre.

    blir det 15-30 år eller mer begynner det og bli ekkelt (synes jeg)
    så lenge det er Demokrati (som det heldigvis er) er det ingenting som kan stoppe hver enkelt når det gjelder kjærlighet. det er mitt opprinnelige syn på saken.

    • atlesyversen Says:

      En aldersforskjell på 17 og 23 tror jeg mange i Norge ikke reagerer på. Det er lovlig. 16 er den seksuelle lavalderen. Så ingen har lov, eller kommer til å nekte det. Men ja, når det blir større alderforskjeller, da blir det litt utpå kanten. 15-30 år er nok ulovlig skal jeg si deg ;p demokratiet kan stoppe det!

  53. henning fra en død plass Says:

    ja. personlig synes jeg grensen går på 4-7 år da

Legg igjen en kommentar

