The Call

Mitt problem er at jeg tenker for mye. Jeg tenker alt for mye på hva folk tror og føler om meg. Jeg tenker alt for mye på hva jeg skal ha på meg så jeg ikke ser feit ut. Jeg tenker alt for mye på hva jeg skal bli når jeg blir eldre. Jeg tenker alt for mye!

For hva vil fremtiden bringe. Kommer jeg til å få et A4 liv, eller et mer A78 liv som innebærer festing, penger og mer festing. Hva er det jeg egentlig vil? Nå tenker jeg for mye, igjen. Men jeg kan ikke noe for det, og jeg tror virkelig ikke at jeg er den eneste. Eller, er jeg det? Tenker dere også for mye noen ganger?

Rundt meg ser jeg at venner og bekjente skaffer seg kjærester, skaffer seg jobber og skaffer seg en fremtidsplan. Brikkene faller på plass for enkelte. Men ikke for meg. Ikke misforstå, jeg har et flott liv. Jeg har mange gode venner og jeg bor jo i verdens beste land. Det er det at jeg føler at livet mitt har stått stille en ganske god stund nå. Det føles ut som jeg står på startstreken, men når startskuddet går, løper jeg ikke. Jeg går heller ikke. Blir stående.

Jada. I denne bloggen prøver jeg å være morsom. Bloggen er til for deres underholdning. Som manger andre prøver jeg å holde meg unna denne «meg meg meg meg meg» bloggstilen. Men, dette er vel noe alle har en asosiasjon til. Hva skjer så?

Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

49 kommentar to “The Call”

  1. Nina Cathrine Says:

    Synes du skal legge deg på sofaen med puta i fanget og aldri flytte deg, det vurderer jeg…

  2. Marianne Says:

    Jeg skjønner hva du mener med å tenke for mye. Jeg spør også for mye (innimellom), for å være sikker på at jeg vet hvordan/hva jeg skal gjøre, istedetfor å faktisk gjøre det.

  3. anette marlen Says:

    Jeg tenker også mye. På vanlige ting som hva jeg skal bli, hvor mange barn jeg ønsker eller ikke ønsker.

    Utrolig fint skrevet, likte teksten kjempe godt..

  4. krislie Says:

    hmm, du kan tenke på torsdag og fredagen da skal du gjøre noe med oss. Snart er det 17. mai og sommer ferie etter det. Om du bare lever livet en dag av gangen ordner det seg. En dag snart finner du nok noe ut, tro meg. pluteslig bare POFF !

  5. vilde therese Says:

    Jeg tenker altaltalt for mye. Jeg tenker heletiden, til og med om natta klarer jeg ikke å slappe av, jeg bare tenker på alt mulig. Det irriterer meg. Jeg vil ikke være så stressa, jeg vil ta ting som det kommer. Jeg beundrer de som klarer å slappe av. Jeg bekymrer meg sånn.

    Den sangen er utrolig fin! Jeg har den på sanger-som-får-meg-i-godt-humør-lista mi på bloggen, faktisk 🙂

  6. Ida Susanne Says:

    Jeg tenker aaaalt for mye, jævlig plagsomt! 😉

  7. Marie Says:

    Jeg tenker også alt for mye noen ganger .. =/
    Sv: Jeg har jo også Windows Moviemaker, men av en eller annen grunn får jeg ikke til å «laste opp» videoene mine dit .. :S

  8. Malin Says:

    SV: Takk 🙂
    Tenker ikke for mye, bare drømmer 😛

  9. MarteH Says:

    Ååå, herregud, jeg er helt enig! Alle vennene mine bare ja.. nyter liver og aner fred og ingen fare likosm. Jeg spurte ‘bv’en min for litt siden sånn; vet du i det hele tatt hvem DU er, og hun bare; har sett meg i speilet liksom..

    ehh? okeeey. :b

    Forresten, takk for svar 🙂

  10. agnetes Says:

    Takk for det.

  11. Preben Says:

    Jeg tenker ikke alt for mye…men tenker jo litt da:P man må jo tenke her i verden:P
    Bra film du hadde lagt ut…anner du hva sangen heter den de spiller i bakgrunnen?

  12. Karoline Says:

    Jeg tenker absolutt for mye jeg også.. Du er ikke alene..

  13. Lisbeth Says:

    Tusen takk! 🙂
    Og selvfølgelig er du ikke den eneste som tenker aalt for mye…

  14. Sara Says:

    Jeg tenker også alt for mye. På hva jeg vil bli. Hvor vil jeg være om ti år ? Kommer jeg inn på skolen jeg vil på ? Hvor vil jeg i livet ? Og ikke minst hva jeg vil med livet. Men forskjellen på å tenke og å gjøre, er at jeg aldri setter meg mål som; jeg vil feste mest mulig frem til jeg er 50år. jeg skal bli journalist og tjene masse penger. jeg skal ha to barn, og en herlig ektemann. Jeg har det veldig fint, men tenker på utrolig mye rart.

    Syntes det er greit at du tar et seriøst innlegg innimellom, jeg. Det var minst like underholdene som de morsomme, med tanke på at det får oss til å tenke enda mer.

  15. Trine Says:

    Sv; Bare hyggelig. Atle, du er ikke alene om å mtenke for mye. He he.. Noen ganger er det litt vel slitsomt å ha så mange tanker i hodet.

    Jeg liker godt sånne innlegg som dette. Det gjør at vi som leser bloggen din også må TENKE litt. He he.. Det har ingen vondt av.

    Klem.

  16. Kiri Says:

    sv; Det er sant! ;D
    Takk for besøk btw 😀

    Jeg tenker alt for mye, hele tiden. Tenker så mye på ting at jeg begynner å stresse. Jeg får nok snart grå hår, hehe.

  17. Cathrine Says:

    Helt naturlig å tenke på sånt.. Folk gjør ting i forskjellig tempo! Du har nok en flott fremtid foran deg 🙂 Ting skjer når du minst venter det

  18. Nora Says:

    SV: Takk 🙂

  19. SILJEKRISTIN Says:

    Sv: Haha, ja. Nettopp, og enda mere tragisk blir det når man smører det utover hele fjeset så man ligner en vandrende primboks 🙂

  20. Ronja Mari Says:

    Huff, forstår deg så altfor godt Atle. Tenker også så sinnsykt mye, og alle mine venner har også det slik at livet faller helt på plass for dem, det er nesten kjipt egentlig…

  21. Silje Says:

    tenker veldig mye alle sammen tror jeg 🙂

  22. camilla Lien Says:

    sv. Takk skal du ha 🙂 Jada, det ordner seg alltid! 🙂

  23. Julie Says:

    Du er ikke den eneste som tenker så mye. Jeg tenker også altfor mye på hva jeg skal gjøre med livet. Hva vil jeg jobbe med når jeg blir eldre osv. Jeg pleier å si til meg selv – ta livet som det kommer, men det er ikke alltid det er like lurt.
    Det jeg tenker en del på er om jeg kommer til å dø alene. Håper jo virkelig ikke det, men jeg tenker mye på døden av enn eller rar grunn. Virker som jeg er en qrazy chick, men det er jeg jo.
    Lykke til med tankene dine og livet ditt 🙂

  24. Kathrine Louise Says:

    sv: Takk takk 🙂

  25. Marthe Says:

    jeg tenker aaalt for mye hele tiden :p hehe

  26. Joakim Radiomann Says:

    Forstår all den tenkingen. Jeg har hatt det slik en god stund jeg også. Det siste året faktisk. Og du er jo fortsatt ung, det er faktisk veldig få som vet hva dem vil i så ung alder, men det kommer seg vettu. Ta bare tiden. Jeg var en gang heldig å vite hele min framtid, hva jeg ville osv. fra ungdomsskolen og helt fram til ifjor etter VGS. Da visste jeg ikke så mye, noe jeg ikke helt har visst iløpet av det siste året, men funnet ut av litt nå.

    Ta tiden til hjelp Atle, og ikke tenk så mye. Ta litt ting som det kommer, for som sagt: Du er fortsatt ung, og du har alt foran deg.

    Sv: Neida, jeg skal ikke slutte å blogge. Men koselige ord da! Problemet mitt er vel at jeg er så hekta av å lese blogger også at jeg ikke svarer de kjapt nok på MSN ^^ Men jeg skal ikke slutte! Skal litt til for at jeg blir lei tror jeg…

  27. Ida Says:

    Jeg er så enig, Atle!

  28. Are Says:

    Ahh, har den sangen i spotify. Den er ganske så fin ja. Elsker da brannalarmen går. Bare jeg husker telefonen da!

  29. Rebekka Says:

    Så flott skrevet, jeg kjenner meg så altfor godt igjen!
    Mitt liv står også stille…

    Fin blogg!

  30. Silje Says:

    SV: Det var helt ærlig skikkelig kjedelig å plante blomster! Ha ha!! 😀

    Tenkte alt for mye før. Da var jeg sånn som du beskriver her – hele tiden. Men så bestemte jeg meg på en måte bare for å «gi faen» og la alt ordne seg av seg selv. Og sannelig gjorde det det! 🙂 Men skjønner at du blir sliten av å ha det sånn… Men vent og se – plutselig løsner ting litt! 🙂

  31. Marthe Says:

    Se på deg selv fra utsiden!
    Du klarer deg nok skal du se. Jeg tenker også ALT for mye. Stygg sak…litt vanskelig å ta en dag om gangen. Men hei, hva er egentlig det perfekte liv? 🙂

  32. strandhus Says:

    det er fint skrevet:-) og det hjelper nok heller lite at jeg sier at jeg og føler ting sånn. Tror ikke du er alene:-) Rart as;P Men, man får ha tro på at det ordner seg.
    Kleint, men det er i motbakker det går oppover:D

  33. R3nat3 Says:

    Alle har vel dager der de virkelig sitter seg ned og tenker på dette meg jobb, kjærlighet og hva live bringer. Jeg tenker også mye. Tenker på mye det samme som deg. Dette meg jobb for eksempel. Men det er godt og tenke litt også. Og dette med uvaner «Snop» uff.. noe som må tenkes litt på. hihi..

  34. Line Says:

    Det ser ut som at du, og jeg ikke er de eneste som tenker veldig mye. Jeg tenker på hva jeg skal jobbe med, hvor jeg skal bo, hvordan jeg skal bli flink i jobben, at jeg må jobbe i utlandet, se verden osv. Jeg tror likesom at jeg har så lite tid. Men enda har jeg veldig mye tid!

  35. sofielouise Says:

    sv; det er vannvittig gøy 🙂

  36. Helene Sophie Says:

    Bra skrevet! Føler med deg, tankene tar overtaket noen ganger.

  37. marte Says:

    hehe 🙂 det er moren min, men faren til besteveninna mi 🙂
    men takk fordetom, de er ganske så herligge begge de to må jeg si ^^

  38. Linn Marie Says:

    Jeg er på litt samme linje som deg egentlig, løper ikke når startskuddet går. Er veldig mye tenking her i gårn også.

  39. Mats Says:

    Blogg er for jenter. Og ærlig talt!! INGEN!!!!!!! Bryr seg.

  40. Bjørn-Kristian Says:

    Stopp å tenke på sånt.. Det er ikke lurt:O

  41. Monica Yvonne Says:

    Uff, så mye du tenker. Prikk lik meg du 🙂

  42. Belinda Says:

    Jeg hadde en tendens til å tenke for mye, eller, overtenke som jeg liker å kalle det, før, da jeg var yngre. Jeg tenkte på fremtiden, utdanning, hva jeg ville gjøre, hvem jeg ville være, hvor jeg ville bo, etc. Dette ble til en stor ball i hodet jeg til slutt valgte å slippe ut.

    Nå tenker jeg «hva har du lyst til akkurat nå?» akkurat nå har jeg lyst å oppleve LA med all glamouren og varmen der nede. Derfor gjør jeg det. Orker ikke tenker konsekvenser og dritt. Jeg tror det viktigste i livet er å leve livet slik man vil, og ikke bry seg om normer og regler og hva folk forventer av deg.

    For alt vi vet, lever vi kun én gang.

  43. Therese Says:

    Jeg tenker alt for mye. Deilig noen ganger, men det kan også ta litt overhånd, og det er ikke like gøy når tankene ikke vil forsvinne =/

  44. Terese Says:

    Tenker ALT for masse! :p

  45. Vilde Says:

    For en nydelig sang!:)

  46. Ida Elise Says:

    Jeg synes og tenker masse bra om deg, Atle! Always has, always will 🙂

  47. Karine Marlen Says:

    Jeg tenker også ALTFOR mye 😦

Legg igjen en kommentar

