Svineinfluensa

Blir et kort, men bekymringsfullt innlegg i dag. 
Først er det verdt å nevne at jeg fikk mine første 3 negative kommentarer i går! Konkurranse alle sammen! Finn de 3 negative kommentarene, og bli overrasket! Premien er heder og ære!

Jeg er så utrolig redd om dagen. Jeg er redd for at svineinfluensan skal komme seg til Fetsund, og smitte meg. Jeg er mer redd for svineinfluensan enn jeg er for at 3.verdenskrig skal bryte ut. Og nå har den kommet til Norge. Jo, du hørte rett. Til Tromsø. Og hvorfor er jeg ikke overrasket. They Had It Coming, så stygge i munnen som de er der oppe.
Neida. Men joda. Dette er farlige greier! Men, er det noen som vet noe om hvordan man blir smittet. Skal jeg også begynne å gå med sånne legemasker de går med i Mexico. I såfall, hvilken farge skal jeg ta? Må jo matche med min ikke eksisterende sommergarderrobe!

Er det bare jeg som bekymrer meg noe skikkelig når det gjelder denne svineinfluensan?

Atle s.
Diamantia.com

Seduce.no

48 kommentar to “Svineinfluensa”

  1. Nina Cathrine Says:

    vel, begynner å bli bekymret jeg også når avisene melder med 13000 døde nordmenn…………

  2. Mariell Says:

    Var mer nærvøs for fugleinfluensa som var for ett par år? siden 😛 Vi har høner så følte meg liitt utsatt …

  3. Silje Says:

    Kjenner jeg får en klump i magen når jeg leser om det! 😦 Jeg vurderer å nekte meg selv og Pål å gå ut. Kjøpe inn mat for 4 uker, og sånn ;)… Vi får krysse fingrene!

  4. Kathrine Says:

    takk, takk ^^

  5. Marthe Says:

    nå følte jeg meg ganske dum :p har ikke hørt noe om denne svineinfluensaen 😮 men så leser jeg ikke aviser og hører sjelden på radio også :p
    SV: takk, han er kjempe fin, så litt dopa ut på det bilde da :p hehe

  6. Iselin Pettersen Says:

    Ja :O Vi får krysse fingrene for at det bare var en mistanke, og ikke tilfelle at det faktisk er kommet til Tromsø!

  7. Sigurd JL Says:

    det svinegreiene har vel ikke kommet til norge?!
    sv; takk for musikktipset:D har begge sangene, de er bra!

  8. Joakim Radiomann Says:

    Næh. Jeg bryr meg ikke om den jeg, men jeg burde vel kanskje gjøre det siden det er såpass store og sterke symptomer som det er…

  9. Veronika Hansen Says:

    ikke faen om mamma og pappa skal få dra meg med opp dit til sommeren!

  10. Linn Marie Says:

    Kjenner jeg blir litt nervøs ja, siden jeg har vært syk i over to måneder nå pga dårlig immunforsvar, tenker jo at man er litt mer utsatt om man har et immunforsvar som ikke fungerer som det skal. Uff jeg vil bli frisk sånn at jeg ikke ligger like mye i faresonen.

  11. Cathrine Says:

    Nei, er ikke bekymret men burde vel være det med mitt elendige immunforsvar!?

  12. kari Says:

    skummelt med svineinfluensaen…
    isohunt er det noe nytt???

  13. Veronica S Says:

    Jeg synes det er skikkelig skummelt, var bekymret for fulgeinfluensaen, men denne her virker jo ti ganger værre, og jeg med mitt seriøst dårlige immunforsvar!!

  14. Kevin Says:

    Denne svineinfluensaen er veldig oppskrytt. Du kan få det via at noen smitter deg som en hvilken som helst annen sykdom. Altså fra en forskjølelse til en influensa som sprer seg fort. Eller at du tar i en pakke fra mexico som har viruset på seg i seg.

    Selve svinet som har influensaen vil midlertidig ikke være farlig å spise da du dreper de aller fleste bakterier ved og steke kjøttet.

  15. Thor-Henrik Says:

    Jeg gjetter på konkurransen i dag.. hehe
    De tre negative kommentarene var fra: Kristoffer, Victoria Tveit og Lars Tangen, selv om hans hørtes bare tullete ut spesielt delen med jeg kan godt legge meg med deg neida kødda.. hehe… Vant jeg??? hadde jeg rett.. haha ikke det at jeg vant noe da lol

    • atlesyversen Says:

      Jepp 😀 Du vant !!
      Nei, vil ikke kalle det verdens mest negative kommentarer, men morsomt å se at det endelig kom noe negativt ;P

  16. annasch Says:

    tenker ikke så mye på den egentlig. litt skummelt dae

  17. ANNISA Says:

    neeh, ipublish er bedre enn blogspot! Eller, hva med wordpress? 😀
    SVAR: Hehe, jeg vet, men bare en liten blogg på «si» 😉

    Jeg tenker ikke så mye på svineinfluensaen. Det var jo sars og fugleinfluensa, men ingen kom å tok oss, så hvorfor nå?

  18. Sara Says:

    …. eh. jeg vet ikke hva svineinfluensa er. samme som fuleinfluensa – bare at det kommer fra grisene denne gangen, eller ?

  19. Ingrid Says:

    Oh shit, det trengte du ikke si. Nå ble jeg bekymret! Hehe.

  20. Cecilie Amabel Says:

    ER DET KOMMET TIL TROMSØ? Isåfall, krysser fingrene for at Lene blir smittet. 😉 Det smitter gjennom væsker, hører jeg dem si, så ikke rot deg borti meksikanerne.. Om noen i Norge er smittet, blir du smittet om du sitter ved siden av dem i kollektivtrafikken- du vet jo sommersvetten. ÆSJ! Btw burde du gå for pastellgult munnbind, det grønne gir meg akutten-assosiasjoner. 🙂

  21. sofielouise Says:

    sv; tnx

  22. MiaLAMPE Says:

    Tror jeg har mer grunn til aa vaere nervos…… Laererne sjekker oss hver dag!

  23. Rebekka-Jennie Says:

    For å være ærlig så bryr jeg meg ikke noe særlig om det. Men jeg burde være beskymret siden jeg bor 2-3 timer unna Tromsø.

  24. Rebekka-Jennie Says:

    Og ja, burde eg kanskje nevne at jeg har i forrige uka vært ilag med folk ifra utlandet og nå er jeg grusom syk?

  25. Nora Says:

    VI HAR TAMIFLU!

  26. Susanne Vedvik Says:

    SV: Tusen takk, veldig hyggelig å høre at du liker bildet 🙂

    Nei, det er ikke bare du som sitter å bekymrer deg. Jeg er livredd selv og vet ikke helt hva jeg skal finne på. Uff!

  27. anita haugland Says:

    sv: huff da, ikke noe kjekt å ha det! :/ glad jeg ikke har det da.

    svineinfluensa har også kommet her jeg bor>haugesund! men du trenger ikke å beskymre deg enna. hvis det blir flere og flere i Norge som får det, så kan du beskymre deg litt mer. det kommer hvertfall jeg til å gjøre!

  28. Camilla andreassen Says:

    Uff du er ikke den eneste som bekymrer seg 😦

  29. Kathrine Louise Says:

    sv: Helt enig i at den reklamefilmen er brutal, men vi burde tåle det!:)

    Blir vel ikke veldig skremt før det skjer enten meg selv eller noen som står meg nært… Vet ikke helt hvorfor, men, er ikke bekymret, enda.

  30. chriistine Says:

    Jeg bekymrer meg ikke så veldig ennå, blir verre når det kommer litt nærmere.

  31. Elma Says:

    SV: Takk ^^,
    – Jeg er ikke redd influensen, tror heller ikke at vi i Norge har så mye å frykte 😛

  32. Mats «Gold» Danielsen Says:

    fack svineinfluensaen.. jeg har et immunforsvar på størrelse med den amerikanske hæren. 🙂

  33. Sarah Stephanie Says:

    Tror ikke du skal bekymre deg så veldig, media blåser det meste opp. Den kom faktisk til hjembyen min først:p

  34. camilla Lien Says:

    sv. Ja, værsegod! det er god plass!:p

    Uff, ja jeg er redd for svineinfluensaen! Nå har den kommet til sykehuset i nærheten av meg.. skikkelig nervøs! Alikevell tror jeg media blåser det mye mer opp enn nødvendig, så er vell sikkert ikke så veldig mye å bekymre seg over :p

  35. Juliane Says:

    må vell innrømme at jeg er litt redd ja. En familie fra Re i Vestfold, en liten komune som jeg kommer fra, hadde vært på ferie i Mexico, nå sjekker de den 2 år gamle gutten, for de er redd for at han kan være smitta. Det er utrolig skummelt på et så lite sted som dette. 😮

  36. liv oda h Says:

    det har ikke kommet til norge allikevel 🙂

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=542596

  37. Alice Says:

    Jeg er ikke redd for denne svineinfluensaen. Fordi vi hadde jo den såkalte fugleinfluensaen som ikke kom hit… alle de 5? har jo blitt friskemeldte tror jeg. (Har ikke lest i avisen i dag)

  38. Maria Says:

    Jeg er skikkelig redd for at det skal ta meg eller noen av mine nærmeste! </3 Jeg bor like ved Re; Nøtterøy. :O HJELP.

  39. Krister Johansen (K LABELS) Says:

    Svineinfluensaen er vel ikke noe å uroe seg for. Jeg tror kanskje den kommer til å bli spredt verden over som et virus, men jeg tror ikke vi kommer til å ta noe særlig skade av det. Det blir nok mest de i de fattige delene av verden som viruset kommer til å gå ut over. Vi her oppe i det kalde nord «kjøper» oss lett frisk, rett og slett fordi vi har råd til det. Påstanden over er fakta, så det er ikke noe å tenke på. Min personlige mening er at viruset bare er en slags «landeplage» som kugalskap og fugleviruset. NO STRESS! Ikke hør for mye på mediene; de er bare der for å skape uro og panikk (propaganda).

    Sv: Ice cream day er rett og slett the best day! Slik er det bare 😀

  40. Cecilie Amabel Says:

    Denne Kevin som mente den er oppskrytt; Greien er jo at nå er det mennesker som bærer smitten, ikke svinene. Og ja, den smitter slik som andre sykdommer, de mener dråpesmitte, men man dør ikke av vanlig influensa. Influensa har vi medisin mot, og nå som vi har med. mot fugleinfluensa har viruset utviklet seg, slik at denne ikke hjelper mot svineinfluensa. Norge har derimot sikret meds for 1,4 mill mennesker, men om den hjelper er videre uvisst. Uansett tror jeg vi klarer å holde oss relativt safe – men alt er relativt. Vi aner ikke hva vi eventuelt har i vente. Jeg tenker alle ferierende fra Mex og omegn i karantene!

  41. Heidi Says:

    Sjønner ikke helt dette med svineinfluensa.. og fugleinfluensa..
    Hvor kommer alle navnene fra, ehmmm.. fra dyr som har influensa?
    i alle dager? går det ikke ann å være LITT mer kreativ med disse navnene? Å tenk hvis disse proffessorne som har funnet opp navnene, ikke bare er ukreative med også : O.o Uproffessionelle :O da er det ute med oss, verden går under.. svineinfluensa utrydder jorden.. Lev livet mes du kan, før svineinfluensa kommer å ta deg :O hihi ^^,

  42. Evy Says:

    huff, nei! du er ikke den eneste som er redd svineinnfluensa! Jeg er paranoid allerede, vondt i halsen og øreverk… hmm.. :p

  43. diana Says:

    Du er nok ikke den eneste neixD
    skumle greier..
    åh gud, la aldri den faen skapen komme til Norgeee:)

  44. marit Says:

    Uff, kjenner at det er en ekkel følelse å tenke på hvis den skulle klare å krabbe seg ned hit til østlandet… *grøss*

    Solkrem er nok tingen ja:P men det er bare det at den storsett ligger så fint o kjøleskapet å da gjør den ikke akkurat nytta si, hehe:P

  45. miki Says:

    Svineinfluensa hekje komt til norge å tvila på at den jer de…….ta de me ro;)

  46. anne randi Says:

    jeg tror ikke du trenger bekymre deg lengre.. når de er en 22 stk i mexico som har dødd så er de ikke så ille som de trodde… mexico huser så sinnsykt mange at 22 stk er lite… dør like mange av vanlig influensa sikkert:P

Legg igjen en kommentar

